Veel doelpunten

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

8 november 2014 14:30

08-11-2014 Meerkerk 4 – Lekvogels 3

Na 3 wedstrijden tegen kampioenskandidaten was vandaag de wedstrijd tegen Lekvogels, een ploeg die onder ons staat en dat ook zeker moet blijven. We waren weer met een voltallige selectie van 16 man en daardoor was het voor de leiding weer puzzelen. De start van de wedstrijd liep helaas wat vertraging op omdat Bassie, Boertie en Chris eerst heel graag wilde lummelen met wat kleine kinderen voordat ze aan de wedstrijd begonnen. Nadat de kinderen waren moegestreden waren de heren klaar om het veld te betreden.

Lekvogels begon met een veldspeler als keeper omdat hun keeper nog niet was gearriveerd. Meerkerk dacht daar gebruik van te kunnen maken, maar het bleef de eerste 15 minuten toch op 0-0 steken. Na 20 minuten scoorde Boertie de 1e goal voor Meerkerk na een solo ronde bij netjes links van de keeper al. Na ongeveer 30 minuten scoorde Mark met een schot binnen de 16 de 2-0. Meerkerk had op dat moment al zeker 4 a 5 keer kunnen scoren. Na een paar minuten lukte het Nol ook om te scoren na een uitbraak vanaf eigen helft. Volgens de grens en spelers van Lekvogels was het buitenspel, Kareltie dacht daar anders over en keurde het doelpunt goed!! 3-0 voor Meerkerk. Dit was ook de ruststand.

In de rust was er vooral onvrede in de kleedkamer van Meerkerk. We speelde veel te slap en waren aan de bal soms veel te gehaast. Dit resulteerde dan ook in de magere voorsprong. Het had bij rust al zeker 5 a 6-0 moeten staan. De leiders gaven nog wat extra motivatie mee door bij 10 doelpunten een kratje te geven.

In de 2e helft kwam Ruud voor Nol in het veld. Meerkerk ging door met aanvallen en zou uiteindelijk nog 5 keer scoren. Mark 1x, Ruud 3x en Rico van Zee 1x. De goal van laatstgenoemde was wel de mooiste: Van buiten de 16 nam hij een stuiterbal op de pantoffel en de bal vloog snoeihard in het doel.

Uiteindelijk was de eindstand 8-0 maar had Meerkerk met het aantal kansen in de 2e helft zeker kunnen uitlopen naar 10 tot 15 goals. Na de wedstrijd was iedereen de kansen snel vergeten en was men vooral tevreden met de 3 behaalde punten.

Volgende week een belangrijke wedstrijd tegen Sliedrecht. Dan moet iedereen er weer staan.