Meerkerk met pont naar volle pond

Brakel E1

Sam van Veen (schot)
Sam van Veen (schot)
Sam van Veen (corner)
...

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse E31

29 november 2014 10:30

Op een koude maar mooie zaterdagmorgen stond de strijd om de derde plaats op het programma, uit tegen Brakel. Beide teams die de laatste wedstrijden sterk gevoetbald hebben, dus dat beloofde wat. Thuis gewonnen van Brakel, zou het uit ook gebeuren.

Raymond was vandaag de enige afwezige omdat hij de scouting voor de SV buiten de landsgrenzen ging opzoeken. Bij een winst op Brakel zou hij zorgen voor een mooie traktatie uit het verre Duitsland. Althans, zo hebben wij als team eenzijdig besloten en dat zijn dan uiteindelijk twaalf stemmen vóór en hoogstens één tegen.

Op het weiland, aan de overkant van de grote sloot was Meerkerk ruim op tijd aanwezig in de gedateerde maar sfeervolle kleedkamers. Vandaag geen kerstboomopstelling maar 1-2-3-1, de spelers zijn inmiddels gewend aan diverse opstellingen.

Vanaf de aftrap wederom een zeer gemotiveerd Meerkerk die de wedstrijd het eerste kwartier wilde beslissen. Druk zetten, meeverdedigen, de bal het werk laten doen en karakter zijn typerende woorden voor dit schitterende vriendenteam. Boyd speelde vandaag volledig in dienst van het elftal, hield de verdediging van de tegenstander continu bezig en zette zijn medespelers telkens in een positie voor een perfecte aanval.

Dat Sam dergelijke kansen wel weet om te zetten in doelpunten bleek al na 10 minuten, een 0-2 voorsprong voor onze jongens door twee assits van Boyd.

Zonder iemand tekort te doen klopte het van keeper tot  en met spits. Onze verdedigers, Niels, Ties, en Jente waren solide en mocht Brakel er onverwachts toch doorkomen dan was Chris wederom onze vaste waarde als keeper. Thijs, Bryan, Bram en Sam op het middenveld en Jeremy en Boyd in de spits. Duels waren vaak op het scherpst van de snede maar dat is alleen op te lossen met voetbal. Vanuit een hoekschop, genomen door Thijs, scoorde Sam koppend in de 17e minuut zijn hattrick.

Na de rust leek de energie even verspeeld hetgeen resulteerde in diverse kansen voor Brakel. Vrij snel kreeg Meerkerk door onderling positieve inzet en coaching energie terug en werd het voetbal weer opgepakt. Brakel die alles op alles zette om de achterstand om te buigen maar het duo Boyd – Sam gooide in de 37e minuut de wedstrijd op slot, 0-4 door een goal van Sam op aangeven van Boyd.

Met nog een klein kwartier op de klok werd het voetbal zwaarder en zwaarder op een loodzwaar veld. Spelers waren zichtbaar vermoeid maar op inzet en karakter werd de wedstrijd keurig uitgespeeld. In de allerlaatste minuut was het Brakel die vanuit een moeilijke hoek toch de eretreffer op het bord zette.

Met nog één wedstrijd te gaan mogen we stellen dat we een schitterende eerste helft van de competitie hebben gespeeld met deze fantastische groep. En op basis van vandaag zijn wij uiteraard benieuwd naar de beloning die onze jongens tegemoet kunnen zien vanuit Duitsland door onze enige echte Raymond van Hoogdalem.

Vorige week kreeg de verslaggever nog de vraag of de heer B. Streefkerk uit Meerkerk (geboren in Meerkerk Noord), oom van onze Jente, eens vermeld kon worden in het verslag als zijnde trouwe supporter. Uiteraard is dit mogelijk maar dan moet je er ook wel zijn heer Streefkerk.

Arco