ZIEK, ZWAK EN MISSELIJK

GJS F1

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse F31

29 november 2014 8:30

Vandaag stond de "vroegopindewei" wedstrijd op het programma tegen GJS. Jayden had zich vrijdag al afgemeld met buikgriep en ook Martijn was er door een buikgriep niet bij. Met een uitgedunde selectie dus richting Gorinchem.

Meerkerk begon ijzersterk aan de wedstrijd en opende de score al in de 1e minuut door een goal van Lars. Daley verdubbelde de marge door in de 4e minuut de 0-2 aan te tekenen. Dat was het eigenlijk wel van de zijde van Meerkerk. Jayden werd gemist, zoveel bleek op dat moment. Hij voert samen met Cesco zijn verdedigende taken altijd zeer getrouw uit. Tot overmaat van ramp viel Cesco geblesseerd uit met een enkelblessure, waardoor ons duo achterin geheel weggevallen was.
Ook Niels liep te trekkebenen, een zeer been waar hij de hele week al last van heeft.
Wessel moest noodgedwongen verdedigen, maar heeft toch steeds te veel drang naar voren. Daardoor was onze achterhoede zogaande zo lek als een mandje.
GJS ging uiteindelijk met een 3-2 voorstand de rust in.

In de tweede helft was het niet veel beter. De enige twee die begrepen dat er nu harder gewerkt moest worden om de ontstane achterstand weer om te buigen, waren Jens en Daley. GJS verhoogde de marge door de 4-2 aan te tekenen. Daley scoorde kort daarna de 4-3, dus was er weer hoop.
Onze keeper Riley hield enkele ballen goed tegen. Ook zijn uittrap was heel goed waardoor onze spitsen makkelijk bereikt werden en voor het nodige gevaar konden zorgen. Enkele kansen ontstonden er daardoor aan onze zijde, maar vaak werd er van te ver geschoten. Eén bal raakte nog de lat.
Helaas scoorde GJS kort daarna de 5-3 waardoor de kopjes nog iets verder gingen hangen. Alleen Jens bleef achter elke bal aan jagen. Hij verdient zeker een groot compliment. De 5-3 was tevens de eindstand.

Het blijft toch een merkwaardig fenomeen dat tijdens de training de jongens tot het gaatje gaan en tijdens de wedstrijd als juffertjes in het veld lopen en bang zijn om de bal pijn te doen. Dat stukje onzekerheid en ontzag voor de tegenstander moet nog verdwijnen, dan gaan de punten ook vanzelf komen.

Hopelijk is iedereen voor de volgende wedstrijd weer fit en Niels, klasse dat je de wedstrijd op je tandvlees hebt volbracht. Wissels hadden we namelijk niet meer.

HJ