Op naar het echte werk

D-pupillen zaterdag, D1, 4e klasse D61

6 december 2014 10:30

Sjaak de Wild

Gisteren mochten we voor de laatste keer dit jaar ons kunstje laten zien op het voetbalveld en we speelden deze wedstrijd tegen Sliedrecht D3. Uit hadden we het vrij lastig. Een fysieke ploeg met aardige spelers die eigenlijk te laag op de ranglijst staan. We moesten het doen zonder onze keeper Ruben, hij heeft helaas zijn duim gebroken, hopelijk ben je er snel weer bij! Hij was niet de enige afwezige, want ook Luuk kon niet meedoen omdat hij ziek was. Gevolg was dat we maar één wissel hadden, maar gelukkig wilde Bryan na zijn wedstrijd bij de E1 bij ons aansluiten. Roben verving Ruben onder de lat, waarvoor dank!

De wedstrijd werd gespeeld op het C-veld, wat er voor een net gerenoveerd veld meer dan bedroevend bijligt. Zonde dat we bij zo'n mooie club op zulke velden moeten voetballen.

De wedstrijd was er weer één zoals we die laatste tijd wel vaker gezien hebben. Niet veel aan, weinig beleving, maar wel drie punten. Sliedrecht deed er alles aan om het ons zo moeilijk mogelijk te maken. Met veel strijd en veel duels probeerden zij een goed resultaat te halen. Meerkerk ging goed mee in de duels, maar het voetbal werd daar niet beter van. Het leek af en toe op kluitjesvoetbal, wat we eerder op de ochtenden nog wel eens bij de F-jes zien. Bij F-jes is dat leuk om te zien, maar bij ons toch een stuk minder. We vergaten om het spel snel te verplaatsen en daardoor werd het een echt middenveld duel met weinig kansen. Een halve kans werd na een kwartier spelen wel prachtig benut door Ramon. Een knap schot viel binnenkant paal binnen. 1-0 was ook de ruststand. Tijdens de rust aangegeven om wat vaker het spel van links naar rechts te verplaatsen. Het gebeurde iets vaker, maar nog niet vaak genoeg. Het werd wel 2-0, Milan kopte een vrije trap van Joshua goed binnen. Verder ook in de tweede helft weinig kansen, veel duels en matig voetbal. Het werd uiteindelijk de kleinste overwinning van dit seizoen, een magere 2-0.

Sliedrecht ging er vandaag in ieder geval voor de volle 100% voor, wij zijn toe aan de volgende stap. Toch is ons doel behaald, want na 10 wedstrijden hebben we 30 punten behaald, een prestatie om trots op te zijn. Na de winterstop begint het echte werk. Ook tijdens de winterstop kunnen we onze borst natmaken. De 29e spelen we het Leon Pelikaan toernooi in de Oosterbliek in Gorinchem. We zitten in een loodzware poule en dat is voor deze groep een mooie uitdaging.