Meerkerk blijft steken op gelijkspel

GVV '63 1

Gert Jan Koekkoek (scrimmage)
... (penalty)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

28 februari 2015 14:30

Geerlings, A.M.

Meerkerk kon het vanmiddag niet waarmaken. Na de winst vorige week in Sprang-Capelle volgde een deceptie. Het behaalde gelijke spel tegen hekkensluiter GVV ’63 voelde als een nederlaag. De gasten uit Gameren sleepten net als in de heenwedstrijd een verdiend punt over de eindstreep.

Straffe westenwind

Vorige week was het qua temperaturen al geen pretje langs de lijn. Vandaag was het niet veel beter. Een ijskoude straffe westenwind maakt het er niet prettiger op. De wind zorgde er bovendien voor dat ook het veldspel van beide ploegen ver beneden de maat bleef.

Rakelings langs

Om half drie trapten de ploegen af. De gasten startten met de wind in de rug. Na een minuut of zeven de eerste mogelijkheid voor GVV ’63. Het is Ronald van Wijk die het maar eens probeert met een schot van afstand. De bal, gedragen door de wind, vliegt rakelings lang het doel van de thuisploeg. Meerkerk is gewaarschuwd en pakt de zaken vanaf dat moment wat energieker aan.

Spoedig herstel gewenst

Na twaalf minuten spelen verschijnt Patrick Vuurens in het strafschopgebied van de tegenstander. Net voordat hij wil uithalen is het een Gamerense verdediger die de bal ternauwernood corner werkt. Een corner met gevolgen. De corner valt in het doelgebied en het is Gert Jan Koekkoek die er tegenaan loopt. De bal verdwijnt over de doellijn en Meerkerk leidt met 1-0. Het nieuwe scorebord is hiermee eveneens getest en in orde bevonden. Minder goed loopt het af voor twee spelers van de ploeg uit de Bommelerwaard. Wat er precies gebeurde in de scrimmage is niet helemaal duidelijk, maar zowel Nick Ekelmans als Joerie Fraaije blijven geblesseerd liggen. Beiden kunnen niet verder. Fraaije moet zelfs met de ambulance ter observatie naar het ziekenhuis worden overgebracht. Gelukkig bereikte ons inmiddels het bericht dat het lijkt mee te vallen. Wij wensen beide spelers vanaf deze plaats een spoedig herstel toe.

Buitenkansje

Na een oponthoud van ruim een kwartier hervat scheidsrechter Geerlings uit Wijngaarden de wedstrijd. Voor Fraaijen en Ekelmans komen Moezzmil Ahmadzai en Mark Jonkers in het veld. De gedwongen pauze heeft zijn invloed op het spel. Meerkerk is slordig en lijdt een paar keer onnodig balverlies waardoor er ongewild kansjes ontstaan voor GVV ’63. Richan Kreling is dichtbij een treffer. De bal gaat voorlangs. Twintig minuten voor rust de uitgelezen kans voor de gasten om langszij te komen. Koen Vemeer krijgt de bal ongelukkig tegen de hand binnen de beruchte lijnen. Scheidsrechter Geerlings kan niet anders dan naar de stip wijzen. Thomas van der Ley laat zich dit buitenkansje niet ontnemen en stuurt Meerkerk doelman Klaas-Jan van Zessen de verkeerde hoek in (1-1).

De gedachte; het komt goed

In de 1e minuut van de toegevoegde speeltijd, die in totaal 17 minuten zal duren, een mooie actie op rechts van Patrick Vuurens. Hij bereikt Thomas Mulder, wiens inzet corner wordt verwerkt. Kort daarop is het opnieuw Patrick Vuurens die van zich doet spreken. Hij omspeelt de keeper en lijkt de bal in het lege doel te gaan werken. De hoek wordt helaas iets te lastig en met veel kunst- en vliegwerk weet de defensie van GVV ’63 redding te brengen. Het is de laatste doelgerichte actie van de eerste helft.

Bij de supporters en ongetwijfeld ook bij spelers en staf van Meerkerk leeft de gedachte, dat het na de rust met de wind in de rug wel goed gaat komen. Niets is minder waar, zo zal blijken.

Voortvarend

Thomas Mulders die kort voor rust een knietje in de rug kreeg blijft achter in de kleedkamer. Zijn vervanger is Joey van Putten. Meerkerk start voortvarend en het is de in het veld gekomen Joey van Putten die al na twee minuten de kwaliteiten van doelman Maikel van Tuyl test. Die geeft geen krimp. Het is vervolgens tien minuten wachten voordat Meerkerk weer eens in de buurt van het doel komt van de tegenstander. Dit keer is het een gevaarlijke vrije trap van Youri van Blanken. De bal verdwijnt via een verdediger over de achterlijn. Het levert Meerkerk niet meer dan een corner op. In de 61e minuut lijkt het dan toch goed te komen. Dick Kooijman stuurt Joey van Putten met een splijtende pass het strafschopgebied in. Joey wordt fel op de huid gezeten en ziet zijn inzet langs de verkeerde kant van de paal verdwijnen.

Geen krimp

Meerkerk slaagt er maar niet in om door te drukken. GVV ’63 met Marc Vink als rots in de branding geeft geen krimp. Martijn van der Hagen krijgt nog een mooie kans en schiet over. Joey van Putten ziet zijn kopbal gestuit. Tot slot is er in de 83e minuut uit een voorzet van Sander Slomp nog een mooie kopbal van Dick Kooijman, die rakelings naast gaat. Hier blijft het bij. De uiterst sportieve wedstrijd gaat uit als een nachtkaars. Scheidsrechter Geerlings heeft geen enkele reden om ook maar een minuut langer te laten doorspelen. Na zijn laatste fluitsignaal “vlucht” iedereen de kantine in.

Revanchegevoelens

Het publiek werd niet verwend deze middag. De temperatuur werkte al niet mee en ook het vertoonde spel kon de kou niet doen vergeten. Een wedstrijd om snel te vergeten. Al met al mogen beide ploegen tevreden zijn met een punt. De betere kansen waren weliswaar voor Meerkerk, het leidde echter niet tot het zo gehoopte resultaat een overwinning. Toch een lichtpuntje. De ploeg blijft voor de derde achtereenvolgende keer ongeslagen. Volgende week wacht de zware uitwedstrijd tegen GJS. De Dalemmers verloren vandaag met maar liefst 4-1 van Leerdam Sport ’55. Jammer dat de geelzwarten nu GJS treffen, want reken maar dat de roodwitten zich hiervoor willen revancheren. Al geldt dat natuurlijk ook voor Meerkerk dat door het gelijke spel weer iets verder achterop raakte op de directe concurrentie.

Bijzonderheden:

Gijsbert Bruijnes ontbrak bij Meerkerk vanwege een blessure.

Opstellingen:

SV Meerkerk