De Zwerver stuit opmars SV Meerkerk

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

25 april 2015 14:30

Wagenaar, V.M.

Meerkerk kan zich gaan opmaken voor de nacompetitie. Na de winterstop presteerde de ploeg uitstekend. Helaas wist De Zwerver de opmars tot staan te brengen. De 0-2 nederlaag betekent dat de geelzwarten zich mogen gaan opmaken voor de nacompetitie. De inzet; een verlenging van het verblijf in de tweede klasse.

Veel decibellen
Om half drie ga scheidsrechter Wagenaar uit Goes het startsein voor de wedstrijd van de waarheid. Tegenstander De Zwerver was net als Meerkerk in acuut gevaar. Beide ploegen hadden slechts één doel; het bereiken van de tiende positie op de ranglijst. De autocross bij de buren overstemde het geluid van de aanmoedigingen van de supporters. Gelukkig hadden de spelers in het veld geen oor voor de cross.

Goede start
De thuisploeg startte uitstekend. Na een goede voorzet vanaf links van  Floren Streefkerk belandt de bal in de voeten van Koen Vermeer die over schiet. Kort daarna is het Patrick Vuurens die zijn schot voorlangs ziet gaan. We spelen nog geen tien minuten en de goede start belooft veel.

Weinig doelgevaar
De Zwerver vangt het offensief goed op en het duurt tot de 27e minuut voordat er opnieuw een gevaarlijke situatie ontstaat voor het doel van de ploeg uit Kinderdijk. De bal verdwijnt na een schot van Patrick Vuurens via een voet van een verdediger over de achterlijn. Het schroeft het aantal corners van de thuisploeg verder op, maar niet meer dan dat. Pas in de 43e minuut noteren we de eerste echte poging van de gasten op het doel van SV Meererk. Het bal belandt na een schot van Marnix v.d. Adel uit de tweede lijn in de handen van doelman Klaas-Jan van Zessen. Het veldoverwicht van Meerkerk is een feit, maar als ook de vrije trap een minuut voor rust geen resultaat oplevert, omdat doelman Borjse namens De Zwerver op zijn post is, mogen de ploegen gaan rusten met de brilstand op het scorebord.

Betere van het spel voor gasten
Meerkerk moet en De Zwerver is tevreden met een punt. Geen verassing dat Martijn van der Hagen in het veld komt na rust. Het is een gegeven dat Martijn al vaker bewees een beslissing te kunnen forceren. Jammer genoeg zal blijken dat het deze middag niet volstaat. Was Meerkerk in de eerste helft nog heer en meester. In de tweede helft zijn het de gasten die duidelijk het betere van het spel hebben.

Ruimte op middenveld
Meerkerk verliest steeds meer de greep op het middenveld. Geen excuus maar niet verwonderlijk. Het gemis van Dick Kooijman, Youri van Blanken en Joey van Putten laat zich gelden. De ruimtes worden steeds groter en De Zwerver krijgt steeds meer overwicht. Martijn van der Hagen schiet nog wel over, maar het onheil nadert.

Meerkerk breekt
Met nog elf minuten te spelen is het Jesper v.d. Adel die De Zwerver met een kopbal op voorsprong zet. Meerkerk breekt. De goal in de slotfase van Wesley Kassels is een gevolg van de ruimte die Meerkerk weggeeft en goed voor de statistieken. Scheidsrechter Wagenaar verlengt de wedstrijd nog wel met een kleine vijf minuten vanwege het nodige oponthoud. Het heeft voor de thuisploeg geen zin. Na het laatste fluitsignaal is het De Zwerver dat feest mag vieren. Volgend jaar in ieder geval minimaal tweede klasse voor de ploeg uit Kinderdijk en met een beetje geluk zit er zelfs meer in. Door de overwinning behouden de mannen van De Schans uitzicht op een derde periodetitel. Volgende week komt naaste concurrent Leerdam Sport ’55 op bezoek.

Heel houden
Meerkerk mag zich met vijf punten achterstand gaan opmaken voor de nacompetitie. Aan een enorme opmars komt een einde. De tiende plaats is niet meer haalbaar. Natuurlijk de wonderen zijn de wereld niet uit, maar we zijn realistisch. Vijf punten achterstand op de naaste concurrenten (Hardinxveld  en Tricht) dat maak je met nog twee wedstrijden voor de boeg niet meer goed. Heel houden en geen kaarten pakken luidt nu het devies.

Vervolg
Op 16 mei start de eerste ronde van de  nacompetitie thuis tegen de winnaar van de derde periode uit de derde klasse C. Op 23 mei volgt dan de return. tegenstander is met nog twee wedstrijden te gaan nog niet bekend. Belangrijkste kandidaat op dit moment Altena, tenzij het kampioen wordt. Bij een kampioenschap van Altena zijn maar liefst 8 ploegen in de race. Het voert te ver om ze nu te noemen, maar voor één kandidaat maken we graag een uitzondering, U raadt het al; Ameide. Volgende week speelt Meerkerk opnieuw thuis. Nivo Sparta komt op bezoek en is al verzekerd van nacompetitie. Natuurlijk is er nog iets van een sportieve revanche. Uit verloor Meerkerk met het kleinst mogelijk verschil (1-0). Ongetwijfeld willen de geelzwarten aan het thuispubliek tonen wat ze waard zijn. Tot volgende week.

Bijzonderheden:
Youri van Blanken en Dick Kooijman, beiden geblesseerd en Joey van Putten, geschorst, ontbraken op het wedstrijdformulier. Thijs van Klij en Mike Kersbergen ontvingen geel en zijn de komende wedstrijd geschorst.

AdG

Opstellingen:

SV Meerkerk

De Zwerver
1 Daniël Borsje 2 R. Kamerling (13 Shagmard Mari 78e min) 3 Gerard van Drongelen 4 Matthijs Vermaat 5 Simon van der Rhee 6 Marnix v.d. Adel (13 Robbin van der Bok 78e min) 7 Robert Kuijpers (14 D. Budat 89e min) 8 Lucas Adelino 9 Jesper v.d. Adel 10 Jort van Meerkerk 11 Wesley Kassels