Meerkerk verliest van Ameide

Ameide 4

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 10

14 maart 2015 12:30

Vandaag stond de derby tegen Ameide op het programma. Ameide draait mee in de top van onze competitie. Nadat we vorige week hadden gewonnen van Noordeloos was het vertrouwen groot bij Meerkerk. Helaas werd het voor leiders erg lastig om vooraf 11 spelers op te trommelen.

Het was toch gelukt om met 12 spelers richting Ameide te vertrekken. Onze aanvoerder Bassie ging als 13e man mee, maar invallen zou alleen het geval zijn bij uiterste nood. Vanuit het 3e deden Eddie en Matthias mee. Tevens was onze jarige voorzitter Niels opgetrommeld om zijn oude teamgenoten te ondersteunen.

Toen we het veld op kwamen zagen we dat Ameide deze wedstrijd graag wilde spelen! Ze waren maar liefst met 18 spelers.

Meerkerk begon net als vorige week vanuit een defensieve opstelling. Ruben stond op het doel en daarvoor stonden Jurre, Vethje, Chris en Eddie. Op het middenveld Matthias, Ralf, Boertie, Hijkie en Hugo. In de spits stond Mark.

In de beginfase werd het al duidelijk dat Ameide alleen genoegen nam met een overwinning. Meerkerk liet zich vaak aftroeven in het duel en was niet in staat om er bij Ameide door te komen. Hoewel de kansen voor Ameide beperkt bleven verloor

Meerkerk de slag in het veld. Jurre en Ruben moesten halverwege de 1e helft  binnen één minuut beide geblesseerd het veld verlaten. Bassie moest toch het veld in en mocht de handschoenen aantrekken om te gaan keepen. Verder kwam Niels in het veld voor Jurre. We hopen uiteraard dat de blessures voor Jurre en Ruben meevallen!

Na de omwisselingen veranderde het spelbeeld niet en was het wachten op een doelpunt van Ameide. Ondanks een geweldig optreden van onze gelegenheidskeeper Bassie, viel het doelpunt dan toch voor Ameide. Meerkerk kreeg  sporadisch nog een paar kleine kansen op een doelpunt. De keeper van Ameide wist één keer een hard schot van Mark te blokkeren. In de rust was het duidelijk dat Meerkerk uit een ander vaatje moest gaan tappen. We verloren namelijk elk duel!

De 2e helft begon weer zwak en Meerkerk kreeg nog 3 doelpunten tegen. Meerkerk was de 2e helft onzichtbaar. Deze wedstrijd moeten we snel vergeten. Positieve uitzonderingen waren keeper Bassie en onze leiders Ralf en Chris. Ondanks dat Meerkerk in balbezit niets creëerde, lieten de leiders wel zien hoe een duel moest worden ingegaan.

Het positieve nieuws was wel dat bijna het gehele team na de wedstrijd nog uren bleef napraten onder het genot van een pilsje! Volgende week weer knallen tegen Arkel.