Meerkerk in de ban van chocolade

Hardinxveld E2

Sam van Veen (schot)
Bryan Dekker (schot)
Sam van Veen (schot)
... (e.d.)

6 december 2014 9:00

Rene van Zanten

Vandaag geen competitiewedstrijd maar een vriendschappelijke wedstrijd tegen Hardinxveld E2.

Geen afwezigen op één supporter na die al een paar weken niet gesignaleerd is. Bart Streefkerk, volgende week spelen we vroeg uit tegen Leerdam Sport.

In de beginfase een sterk Hardinxveld die meteen de aanval koos. Voor Meerkerk was dit even wennen zeker omdat het team speelt tegen de grote onbekende. In de 5e minuut was het Hardinxveld die terecht op een 0-1 voorsprong kwam. Onze jongens kennende zouden ze daar niet direct van onder de indruk raken en zo bleek.

De aanval is de beste verdediging en dat bleek maar weer door de kansen die er kwamen voor Jeremy en Boyd. Ook voor de leider van dit team komt dat goed uit omdat hij steevast bij het doel van Meerkerk staat. Daarbij werd de leider vergezeld door een jonge blonde schone dame die binnenkort jarig is en een mini blonde van zich af bijtend meisje. Maar we gaan weer even terug naar de wedstrijd.

In de 15e minuut werd het harde werken beloond door een treffer van Sam na een keurige pass van Jeremy. Een mooie goal, zouden er nog meer volgen?
Jazeker, nog geen vier minuten later schoot Bryan vanuit de "hoek van de 16" snoeihard over de keeper in de kruising.
Sam wilde niet achterblijven en schoot krap 2 minuten later met zijn chocoladebeen (die inmiddels ook gewoon een sterk been is) heerlijk de 3-1 binnen, tevens de ruststand.

Na de rust stonden zowel Chris als ondergetende vol tegen de zon in te kijken en was de blonde schone nergens meer te bekennen. Daar stonden we dan, saampjes te genieten in de zon. Was best lekker warm he Chris? Dat er dan af en toe een bal tegen gehouden moet worden, was Chris om het even. Hij was weer sterk bezig.

Thijs die aan de andere kant corners bleef nemen, het spel dat over en weer golfde, kansen voor beide partijen maar meer dan dat was er de tweede helft niet te beleven.
In de 43e minuut besliste Hardinxveld de wedstrijd door een eigen goal, jammer maar helaas. Na de wedstrijd nog even de keepers testen met de penalties en hop naar de kleedkamer waar Arie Peter en Raymond al langere tijd zaten de snoepen van de heerlijke chocoladeletters die de trainers en leider hadden gekregen van Sinterchris.
Je had ze moeten zien........saampjes zo lief in het hoekje van de kleedkamer, echt aandoenlijk.

Volgende week de laatste competitiewedstrijd uit tegen Leerdam Sport, zou Bart Streefkerk aanwezig zijn?

Arco