Meerkerk E1 in de dubbele cijfers

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse E33

21 februari 2015 9:00

Melvin vd Heuvel

Zaterdag 21 februari 2015, de thuiswedstrijd tegen HRC’14 staat op het programma. De enige afwezige is Jente die contractbesprekingen aan het voeren is in Duitsland bij de Bundesliga club Winterberg. Gelukkig heeft hij nog een contract voor onbepaalde tijd, met de sponsor afgesproken, zodat een eventuele afkoopsom enorm hoog zal zijn.

De E1 zou de E1 niet zijn als ze ook deze wedstrijd willen winnen en met name voor Jente. Ook nu zou het wederom in het eerste kwartier al beslist moeten worden. Gaat dat lukken?

Chris op het doel, Ties en Niels als verdedigers aangevuld met Thijs als rechtsachter. Sam en Bryan op het middenveld en Jeremy in de spits. De kerstboomopstelling. Boyd en Bram beginnen als wissel maar ook die functie wordt zonder mokken aangenomen.

Het begin is wat saai, erg saai, super saai. Eigenlijk is er gewoon niets aan. Althans, dat vinden Chris en ik (de keeper van Meerkerk en zijn praatmaat). Oftewel, Meerkerk zoekt de aanval en HRC komt er werkelijk niet aan te pas. Daar staan we dan zegt Chris, saampjes hangend tegen het doel. Dat wordt een rustige ochtend. Thijs die in de 3e minuut mee opkomt en op aangeven van Bryan de 1-0 scoort met een schot. Meerkerk gaat door als een sneltrein (zonder vertraging) en Sam zet al snel Meerkerk op 2-0 gevolgd door Jeremy die de 3-0 op aangeven van Sam scoort. De spaarzame keer dat HRC het doel van Meerkerk denkt op te zoeken staan daar onze verdedigers Niels, Ties en Thijs.

Zo onderschept Niels de bal en zet met een vlijmscherpe pass Bryan vrij voor het doel, 4-0. Hetzelfde voert Bryan met Jeremy uit, een heerlijke pass en Jeremy schiet beheerst de 5-0 binnen.

Dan is het rust en komen de eerste berichten uit Duitsland binnen. Wat is de stand wordt er gevraagd door de sponsor. Jente heeft het bod van Winterberg afgeslagen en wil voor altijd bij zijn vrienden uit Meerkerk blijven voetballen, dat is clubliefde! Jente mag namens het team nog een paar dagen genieten maar wordt woensdag (maandag mag ook) weer op het trainingsveld verwacht.

De tweede helft begint goed, heel goed, super goed. Althans dat vindt Chris, het spel lijkt zijn kant op te komen zodat hij zijn kunsten kan laten zien. Maar Jeremy is dan toch de spelbreker (haha) en zet al na 2 minuten Meerkerk op 6-0. Dan blijft Meerkerk even steken en laten ze HRC aan het voetballen toekomen. Maar de enkele keer dat ze Niels en Ties voorbij komen staat Chris daar met zijn katachtige reddingen. Dat Niels het spel zonder zenuwachtig te worden op zich af laat komen, blijkt wederom uit de assist die hij heeft op Bryan, 7-0. Eén minuut later dan toch de goal van HRC.

Maar dan zijn de laatste 10 minuten  toch echt voor Meerkerk en met name Boyd en Sam. Beide scoren nog twee maal zodat de eindstand op 11-1 staat. Een klein incidentje op het veld wordt keurig en beheerst opgelost door onze scheidsrechter Melvin. Wij willen hiermee aangeven dat Meerkerk trots mag zijn op haar “oudere” jeugd die de pupillen fluiten. Een dik compliment Melvin.

Een dik verdiende overwinning voor onze jongens door prima veldvoetbal. Op naar de volgende wedstrijd. En Jeremy, ook wij hebben begrepen dat jij deze week richting Winterberg gaat. Je bent pas na 2040 contractvrij.

Arco