TEVREDEN MET GELIJKSPEL

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse F30

4 april 2015 9:00

Ahmet Dickici

Met een heerlijk paasontbijt in onze voetbalkantine, begon de voorbereiding anders dan gebruikelijk. Na het nuttigen van een kakelvers eitje en verse jus, werd vanaf 08.30 uur de focus gelegd op de naderende wedstrijd tegen de nummer 2 Peursum F1. Wij waren vandaag op volle oorlogssterkte. De weergoden lieten ons wel in de steek, want het regende en waaide behoorlijk. Koud dus. Tegen die tijd dat we met lekker weer langs de lijn staan, is de competitie voorbij. Nog maar 3 wedstrijden te gaan hierna namelijk.

Meerkerk begon zeer voortvarend aan de wedstrijd. Binnen de minuut lag de bal al in het net bij Peursum. Doelpuntermaker Sem Vink. Peursum speelde zeer defensief, dat valt ook af te lezen aan het aantal tegendoelpunten bij hen. Opletten dus voor de counter. Ons verdedigende duo liet geen steken vallen en onze keeper Martijn was weergaloos vandaag. Elke bal op doel werd klemvast gepakt of met een uiterste krachtinspanning tot corner verwerkt. Om anderen niet tekort te doen, ook onze spitsen waren zeer actief in het afjagen van de bal. Tevens een groot compliment voor Jens, die als middenvelder werkelijk overal te vinden was. Ik ben er van overtuigd dat Jens veruit de meeste kilometers in zijn benen heeft. Kortom, met de instelling was vandaag niets mis, overigens is dat al weken zo. Top mannen.
De eerste helft was duidelijk in het voordeel van Meerkerk, maar doordat Peursum compact speelde, was het moeilijk om kansen te creëren. De uiteindelijk ruststand in ons voordeel was dan ook terecht.

In de tweede helft een ander spelbeeld. Peursum voetbalde meer naar voren en wij stonden regelmatig behoorlijk onder druk. Aan ons nu om met countervoetbal de score uit te breiden.  Nadat Peursum eerst de paal had geraakt was het in de 28e minuut toch raak, zij het volledig onnodig. Na een corner van Peursum vergaten we even naar de bal toe te gaan, waardoor Peursum de vrijheid had uit te halen. Martijn werd voor deze ene keer gepasseerd, de stand was weer gelijk.
Doordat Peursum steeds meer druk ging zetten, kregen wij best veel ruimte voorin. En met onze snelle en behendige mensen voorin zou dit wel eens goed uit kunnen pakken voor Sem of Daley. Maar het vizier stond niet op scherp, mede ingegeven door de enorme vechtlust waardoor de vermoeidheid in de benen was gaan zitten.
Gelukkig bleef onze verdediging scherp en Martijn onverzettelijk, waardoor de stand gelijk bleef. Nadat de scheids affloot, was het besef gauw aanwezig dat dit gelijkspel het meest haalbare was.
Meerkerk sterk in de eerste helft en Peursum beter in de tweede helft. Dan valt er zeker te leven met de puntendeling.

Wederom een groot compliment voor onze F1 die gevochten hebben voor wat ze waard zijn. Met een dergelijke goede inzet kan dit punt wat mij betreft gevierd worden als een overwinning.

Het is heel leuk om te zien dat deze groep sinds de winterstop een behoorlijke groei heeft doorgemaakt. Fysieker, minder angstig voor de tegenstander, harder werken, meer kansen creëren, samen spelen, samen aanvallen maar zeker ook samen verdedigen. Al deze facetten zijn wekelijks in de wedstrijd aanwezig om er iets moois van te maken. Klasse F1, ga zo door!!

Komende zaterdag mogen wij op bezoek in Giessenburg bij Peursum. Hopelijk leggen beide teams dan weer zo'n prachtige pot op de mat. Aanvang wedstrijd om 09.45 uur.

Tot dan en voor nu een fijn paasweekend.

HJ