GEWELDIGE TEAMPRESTATIE

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse F30

28 februari 2015 9:00

Ahmet Dickici

Op deze (heel) frisse zaterdagochtend ontving onze F1 vandaag WNC F1. Doordat deze wedstrijd in de vakantie viel, ontbraken Cesco, Daley en Lars.
Thomas van Ochten en Thijs van Zandwijk waren gevraagd om de ploeg weer compleet te krijgen. En dat wilden beide heren heel graag. Riley verdedigde vandaag het doel.

Vooraf was de doelstelling heel duidelijk, zeker ten opzichte van vorige week, samen aanvallen, maar zeker ook samen verdedigen. En de mannnen hebben allen woord gehouden, van de eerste tot de laatste minuut.

Meerkerk begon ook scherp aan de wedstrijd. Overigens doen ze dat vaker, maar dan komt er toch al gauw een verval in. Maar vandaag niet. WNC kwam er niet aan te pas. Niels en Jayden waren scherp achterin en de middenvelders Wessel, Thijs en Jens liepen de longen uit hun lijf.
Sem opende de score in de 6e minuut. En nu door blijven gaan. Nadat Thomas het veld in kwam, hetzelfde spelbeeld. Ook Thomas was vandaag een absolute aanjager. Wessel scoorde in de 12e minuut de 2-0 van een behoorlijke afstand. Een fraaie goal, dat moet gezegd worden. Martijn scoorde net voor de rust de 3-0. WNC probeerde met harde overtredingen ons spel te ontregelen. Maar onze boys waren hier niet van onder de indruk. De rust was welkom, om even op te warmen in de kleedkamer, want de koude wind was toch gemeen.

In de tweede helft leek Meerkerk wat gas terug te nemen. WNC kwam een aantal keren gevaarlijk voor het doel van Riley. Maar Riley stond vandaag een zeer goeie pot te keepen, hij was simpelweg niet passeerbaar. Heel druk had Riley het niet, maar als WNC gevaarlijk dreigde te worden, was hij er als de kippen bij. En groot compliment hiervoor vriend!! Onze inlener Thijs scoorde al snel de 4-0 en onze spits Sem scoorde zijn 2e van vandaag uit een vrije trap. Onze andere inlener Thomas scoorde ook nog een keer en dat was gezien zijn goede spel, loon naar werken. Kort daarna floot de scheidsrechter voor het einde.

Deze meer dan verdiende overwinning komt geheel voor rekening van het teambelang. Er is keihard geknokt voor elke bal. Er was geen gezeik als er een tikkie werd ontvangen. Als je voor staat en wint voel je geen pijn blijkbaar.
Hopelijk kunnen we dit goede gevoel vast houden de rest van deze voorjaarscompetitie. Als we als team willen voetballen is deze F1 tot heel mooie dingen in staat.
Dus mannen, laten we er weer voor gaan volgende week. Voor nu gefeliciteerd met deze mooie en verdiende overwinning.

Thomas en Thijs, bedankt voor jullie aanwezigheid en fantastische inzet.

Komende zaterdag speelt de F1 uit om 08.30 uur bij Unitas Gorinchem.

HJ