WINNEN MET GOAL IN SLOTMINUUT

vv Sliedrecht F3

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse F30

14 maart 2015 11:15

Met de voltallige selectie vertrok onze F1 vandaag richting Sliedrecht. Het was ook vandaag weer winderig en koud. Gelukkig speelde de F1 pas om 11.15 uur,
waardoor de gevoelstemperatuur op dat moment beter was dan een paar uur ervoor.
Na twee winstpartijen, waren de verwachtingen vandaag hooggespannen. Zouden we de punten mee naar Meerkerk nemen?

De boys begonnen niet scherp aan de wedstrijd. Oorzaak: de spelers van Sliedrecht waren vrijwel allen minimaal één kop groter. Ontzag dus. Er werd alleen maar naar de tegestander gekeken en niet naar de bal. Duidelijk was wel dat Meerkerk beter voetbalde, maar door het ontzag, kwam het betere voetval niet uit de verf. Met als resultaat een goal in de 5e minuut van Sliedrecht.
Dit was typisch zo'n wedstrijd waarin wij aan de bal zijn, maar de tegenstander er met de goals vandoor gaat. Dus de leiding moest alle zeilen bijzetten om onze boys over het dooie punt heen te helpen. Maar dat viel niet mee. Meerkerk was veel in de aanval, maar het resulteerde niet in echte kansen.
Gelukkig viel in de 15e minuut de meer dan terechte gelijkmaker. Meniggeen was van mening dat de bal niet over de lijn was. Maar de zeer goed leidende jeugdige scheidsrechter was duidelijk: een goal voor Meerkerk. Met deze ruststand werd de warme kleedkamer opgezocht.

In de tweede helft stroopte Meerkerk meer de mouwen op. Achterin werd geen kans meer weggegeven. Jayden, Cesco en Niels liepen achterin alle gaten dicht en probeerde voetballend oplossingen te zoeken. Klasse verdedigers, voor jullie fantastische inzet vandaag. Meerkerk werd sterker en sterker, maar was ook behoorlijk slordig. Veel te veel zelfzuchtige acties, waar teamgenoten volledig over het hoofd werden gezien. Steeds de drukte opzoeken, terwijl steeds 2 à 3 man vrij stonden. Kortom, het bleef heel spannend. Sem presteerde het om 3x de lat te raken. Typisch zo'n wedstrijd waar de goal uiteindelijk aan de andere kant zou kunnen vallen.
Het einde van de wedstrijd naderde, het geroep vanaf de zijlijn nam toe. De spanning was bijna onhoudbaar, de supporters schreeuwden onze jongens naar voren.
Toen kwam de fantastische actie van Lars die 4 man in de luren legde, Sem wist te vinden met een splijtende pass, die op zijn beurt de bal aflegde op Wessel, die op zijn beurt de keeper met een schot probeerde te verschalken. Het schot van Wessel miste kracht en hobbelde tergend langszaam richting de doellijn. De keeper trachte de bal nog tegen te houden, maar dat lukte, gelukkig voor ons, net niet. Iedereen hield zijn adem in.
Ja hoor, de bal lag in het net, 1-2  voor ons.
Kort daarop floot de scheids voor het einde. En was de 3e overwinning op rij een feit.

Gezien de inzet en de kansenverhouding is deze overwinning meer dan terecht.
Wederom een puike prestatie, matig voetbal en toch de volle winst. Normaliter werden dergelijke potjes verloren. Dus duidelijk is dat we de stijgende lijn te pakken hebben.
Top mannen van de F1.

Komende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen de ongeslagen koploper op het programma. Asperen uit om 08.30 uur. Thuis werd verloren, maar toen was de wedstrijdinstelling zeer matig en was verlies onnodig. Wij rekenen er dan ook allen op dat we dit in Asperen even recht gaan zetten, toch mannen?!!

HJ