Revanche!!

SV Meerkerk JO13-1JM

Asperen D1

Joshua Dikici (vrije trap)

D-pupillen zaterdag, D1, 3e klasse D37

21 maart 2015 10:30

Sjaak de Wild

Vandaag precies een maand geleden kreeg onze D1 een geweldige draai om de oren bij en tegen Asperen. Sinds die wedstrijd hebben we de draad weer aardig opgepakt en hebben we zeker qua werklust een paar stappen gemaakt. Voetballend ziet het er op trainingen vaak nog beter uit dan op wedstrijddagen, maar dat ook dit er in zit, dat weten we. Het mooiste van een competitie met heen- en terugwedstrijden is dat je een tegenstander altijd twee keer tegen komt en in ons geval betekende dit dat we een kans kregen om die zeperd van een maand geleden goed te maken.

Maar goed, daar verloren we met 7-2 en het beloofde dus een hele zware pot te worden. We wisten wel waar de kracht lag van Asperen, de mid-mid moest vandaag een prooi worden voor Joshua en de snelle buitenspelers moesten onschadelijk gemaakt worden door de backs. Het hoog druk zetten van afgelopen wedstrijden werd ook vandaag weer verwacht en we gingen met alle vertrouwen de wedstrijd in.

De gehele wedstrijd stond niet in het teken van mooi voetbal, maar er werd wel keihard gewerkt en Ruben heeft zich eigenlijk maar één keer echt belangrijk hoeven maken. Wij hadden de controle over de wedstrijd en kregen in de eerste helft ook de eerste grote kans. Bart wist door te breken over rechts, maar zijn schot ging helaas over. Verder waren we een aantal keren dreigend uit vrije trappen, die door Joshua meestal goed werden genomen. Voetballend konden we er niet doorheen komen, daar was de passing helaas te slordig voor. Door het goede druk zetten speelde het spel zich wel veelvuldig af op de helft van Asperen. In de 25e minuut kregen we weer een vrije trap, rechts op het veld in de buurt van de zijlijn. Joshua ging weer achter de bal staan en schoot in één keer op doel. De keeper wist de bal niet te keren en de 1-0 was dus een feit. Geen mooie goal, maar lelijke goals tellen net zo hard mee. Met Yannick in de spits en MIlan op het middenveld kregen we nog meer controle, mede doordat Yannick sterk aan de bal was en zo kregen we meer tijd om aan te sluiten. Echt dreigend werden we in de eerste helft niet meer en we gingen de rust in met een 1-0 voorsprong.

Toch wel gemengde gevoelens tijdens die rust. Voetballend was het niet goed, dat voelde iedereen wel aan. Positief was wel dat we met 1-0 voor stonden en gezien het speelbeeld was dat gewoon terecht. Vorige week gingen we echter ook met een 1-0 voorsprong de rust in en stonden we binnen no-time tegen een achterstand aan te kijken. Dat moest dus vandaag niet gebeuren..

De tweede helft eigenlijk hetzelfde spelbeeld. Asperen begon wel iets dreigender te worden, maar kansen leverde dit nog steeds niet op. Ook wij creëerden weinig kansen en de spanning was dus voelbaar. Het was een echte werkwedstrijd en het gure weer paste hier eigenlijk wel bij. Achterin bleven we gemakkelijk overeind, Met name Wesley en Luuk speelden een erg goede wedstrijd. We moesten het ook in de tweede helft van de vrije trappen hebben. Milan kreeg op randje zestien een goede kans om uit zo'n vrije trap te scoren, maar zijn poging ging net over.

NIet veel later werd een speler van Asperen uit het veld gestuurd, na herhaaldelijk commentaar op de scheids. Spelers willen nog wel eens het voorbeeld van volwassen mensen langs de lijn volgen en dit voorbeeld was vandaag helaas niet goed. Ook vanaf de zijlijn veel commentaar en geregeld cynisch gelach. De trainer die al na een minuut flink te keer gaat, omdat iemand zijn been niet laat staan bij een ingooi. Tjah.. Zonde van de goede spelers van Asperen, want als zij zich enkel en alleen met voetbal bezig zouden houden dan zijn het spelers waar ook wij als tegenstander best van kunnen genieten. Ook onze spelers maken zich hier wel eens schuldig aan, maar op een enkele wanklank na hebben ze zich vandaag prima gedragen, mag ook wel eens gezegd worden!

Met een man meer en nog een vrije trap tegoed gingen we op zoek naar de 2-0. En hoe lekker is het dan als we gelijk uit die vrije trap die 2-0 scoren. Het was een variant dit keer. Bart stond achter de bal en gaf een tikkie breed en Milan schoot vervolgens op doel. NIet hard, maar wel geplaatst viel de bal op de lat, Yannick was er snel bij om uiteindelijk de bal binnen te schieten. Een goed moment om te scoren en eigenlijk hadden we na deze goal de man meer situatie beter uit moeten spelen, maar we bleven helaas slordig in balbezit.

Toen Asperen weer compleet was kregen ze de eerste en enige kans van de wedstrijd. Even leek de buitenspeler er vandoor te zijn, maar Luuk was nog net op tijd om het schot te blokken en hierdoor werd het voor Ruben uiteindelijk een makkelijke prooi. Wij bleven geconcentreerd tot de laatste minuut en zo konden we de 2-0 over de streep trekken. De wraak smaakte zoet en er werd zelfs een klein feestje gevierd in de kleedkamer.

Van 7-2 verlies een maand geleden, naar een 2-0 winst nu. Moet gezegd worden, daar was Asperen erg goed en wij erg slecht, maar al met al is dit een knap resultaat. Na dat verlies van toen zijn we als team echt gegroeid en wordt er voor elkaar gewerkt. Dit moeten we proberen vol te houden. Volgende week wacht Lrc D2, thuis wonnen we moeizaam met 2-1. Zij versloegen vandaag koploper Woudrichem en dat toont maar weer eens aan dat dit een competitie is waar iedereen van elkaar kan winnen. Volgende week zullen we dus weer minimaal hetzelfde moeten brengen als vandaag..