VERLIES GEACCEPTEERD

Sem Vink (schot)

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse F30

21 maart 2015 8:30

Gelukkig ligt Asperen dichtbij Meerkerk. Desondanks blijft het wennen om zo vroeg te moeten voetballen. Niels was er vandaag niet bij vanwege een opgezwollen ooglid en had daardoor een beperkt zicht.
Thuis hadden we verloren van ons zelf door een zeer belabberde wedstrijd neer te zetten, vandaag dus alle hens aan dek om dit recht te zetten.

Onze jongens begonnen zeer sterk aan de wedstrijd. Er werd geknokt voor elke meter. Het samen verdedigen en aanvallen werd goed uitgevoerd. Asperen zette er net zoveel inzet tegen over. Kortom, genieten om beide teams zo te zien voetballen. Echte kansen waren er niet. Tot de 9e minuut. Door een kleine onoplettendheid bij ons achterin scoorde Asperen de 1-0. Daarna zakte het niveau wat weg, met als gevolg in de 13e minuut de 2-0. Meerkerk moest op dat moment alle zeilen bijzetten om de achterstand om te buigen.
Vorige week hadden we een zeer jeugdige scheids die heel duidelijk twee kanten op floot. Hier was vandaag heel duidelijk geen sprake van. Op een correcte manier probeerden wij hier iets van te zeggen, zonder te schelden of te tieren, maar dat werd niet als prettig ervaren. Maar als we op F niveau al de wedstrijd door scheidsrechterlijke dwalingen proberen te beinvloeden, zijn we niet goed bezig als amateurvereniging.
Kort na de 2-0 werd Wessel letterlijk en figuurlijk de wedstrijd uit geschopt (sorry voor mijn frustratie), maar dit leverde in eerste instantie niet eens een vrije trap op.
Dit vraagt dan op een gegeven moment om een reactie.  Maar goed, genoeg hierover...
Net voor de thee viel helaas ook de 3-0. Dat was tevens de ruststand.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. Beide kampen waren ook nu weer aan elkaar gewaagd. Meerkerk bleef knokken en hard werken. Dat is wel eens anders geweest in het verleden. De groei zit er duidelijk in. Onze motor in het veld Sem, scoorde uiteindelijk de 3-1. Meerkerk rook bloed en ging er vol voor. Tot de 37e minuut Asperen de 4-1 aantekende. Toen ging het lampje uit bij onze jongens.

Uiteindelijk een terecht verlies van een betere tegenstander, die niet voor niets fier aan kop staat. En verliezen nadat er super hard gewerkt is, kan ook heel makkelijk geaccpeteerd worden wat mij betreft. En dan ligt dit verlies heus niet aan de scheids, laat dat duidelijk zijn. Elke vereniging mag blij zijn dat jeugdige spelers een wedstrijd willen fluiten, alleen laten we wel proberen het eerlijk te houden. Dan blijft het ook gezellig langs de lijn.

Komende zaterdag ontvangen wij Sliedrecht om 09.00 uur. Uit wonnen we nipt, dus zullen we ook nu weer alle zeilen bij moeten zetten.

Tot dan!

HJ