WINST ONDANKS AFWEZIGEN

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse F30

28 maart 2015 9:00

Ahmet Dickici

De aanloop naar deze wedstrijd voorspelde niet veel goeds. Niels was afwezig vanwege een weekendje weg, Jayden meldde zich gisteren ziek af en Martijn was een twijfelgeval vanwege buikklachten. Gelukkig kon Martijn wel aan de wedstrijd beginnen. Alleen wie zou het gat achterin nu invullen, nu zowel Jayden als Niels absent waren? Jens en Wessel achten wij het meest in staat om naast Cesco deze rol op zich te nemen.

De wedstrijd startte voortvarend van beide kanten. Het spel golfde op en neer zonder dat er echte kansen ontstonden. Meerkerk werd wel sterker, het wachten was eigenlijk op de eerste goal van onze zijde. Maar het echte gevaar ontstond uiteindelijk via de zijde van Sliedrecht. Een snoeihard afstandschot werd geweldig gepareerd door onze keeper Riley.
In de 10e minuut uiteindelijk de 1-0 voor Meerkerk. Na goed doorjagen op de bal door Martijn die op zijn beurt Wessel wist te vinden, die de bal eenvoudig achter de keeper kon tikken. De 2-0 was exact hetzelfde, alleen nu joeg Daley goed door en wist Sem daaruit te scoren. De 3-0 werd aangetekend door Sem en Martijn zorgde voor de 4-0.
Kort voor rust scoorde Sliedrecht, helaas voor hen, in hun eigen doel. 5-0 was de ruststand. Weinig op aan te merken.

Maar hoe houdt je de jongens scherp zodat ze ook de tweede helft zo blijven voetballen. Belangrijkste taak was om in ieder geval de nul te houden.

In de eerste helft had Jens zijn taak als verdediger zeer goed uitgevoerd. In de tweede helft fungeerde Wessel als verdediger. Lars scoorde al snel de 6-0. De wedstrijd lijkt gespeeld. Alleen verdedigend was het minder, vooral doordat Wessel teveel drang naar voren had. Cesco kreeg het daardoor zogaande wel erg druk in zijn eentje. Gelukkig voor ons speelde Cesco een puike wedstrijd, die met zijn snelheid en overzicht de meeste gaatjes dicht liep. Desondanks viel de 6-1. Gelukkig maakte Sem snel daarna de 7-1. Sliedrecht kreeg wel wat meer kansjes, vooral doordat Wessel meer voorin te vinden was dan taakbewust achterin blijven. Gelukkig gaf dit geen grote problemen, mede door de stand in ons voordeel.
In de 26e minuut toch de 7-2 door een onoplettendheid. Zo zie je maar, verdedigen is zo simpel nog niet en zeker niet voor iedereen weggelegd.  Kort voor het einde maakte een speler van Sliedrecht hands, wat een strafschop opleverde. Sem nam de penalty en schoot deze onberispelijk binnen. 8-2 was tevens de eindstand.

Kortom, een meer dan terechte uitslag waar weining op aan te merken valt. Hopelijk zijn we volgende week op volle oorlogssterkte, want dan ontvangen we Peursum om 09.00 uur, de nummer twee uit onze competitie. En met de huidige vorm en inzet, kan dit wel eens een hele mooit pot voetbal worden.

Tot volgende week!

HJ