SV Meerkerk start Paasweekend met overwinning

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

4 april 2015 14:30

Wijk, D. van

Meerkerk beleefde een paar hachelijke laatste minuten tegen GRC ‘14. Anders dan vorige week tegen GDC, liep het dit keer wel goed af. De tien minuten voor tijd verkregen voorsprong gaf Meerkerk niet meer uit handen. Dankzij deze overwinning (0-1) komen de achterlichten van de voorgangers nu echt in zicht.

Op het kunstgras van GRC ’14 werd om klokslag half drie afgetrapt. Meerkerk startte bijna in dezelfde opstelling als vorige week. Alleen Patrick Vuurens nam plaats op de bank. Het is inmiddels genoegzaam bekend dat Patrick liever niet op kunstgras speelt. Voor hem speelde Sander Vink.

Meerkerk maakt spel

De eerste helft is snel beschreven. Meerkerk was de betere ploeg. GRC ’14 koos er bewust voor om Meerkerk het spel te laten maken. Meer dan enkel corners leverde het niet op. Pas in de slotminuut wat opwinding. Thomas Mulders ontsnapt en Henri Versteeg belet hem de vrije doorgang naar het doel. GRC ’14 houdt de adem in. Scheidsrechter Van Wijk bestraft Versteeg met geel. Kort daarna is het tijd om te gaan rusten. Niet veel om over te praten in de rust voor de supporters. De algemene teneur; wie scoort, wint vandaag.

GRC ’14 uit schulp

De tweede helft vertoont een ander beeld. GRC ’14 kruipt uit zijn schulp en Meerkerk moet alle zeilen bijzetten. Eerst is er in de 49e minuut een vrije trap van een meter of dertig die rakelings over het doel van Klaas-Jan van Zessen scheert. In de 71e minuut schiet Evert van Herwijnen een metertje naast. De thuisploeg ruikt de winst en gaat door.

Reddingen

Een kwartier voor tijd is het Klaas-Jan van Zessen die met een katachtige reflex Meerkerk in de race houdt, als Henri Versteeg uit een corner inkopt. De inmiddels in het veld gekomen Joey van Putten krijgt een gele kaart na een overtreding op Wilco van Rossum. De storm is nog niet geluwd. Het is opnieuw Klaas-Jan van Zessen die redding brengt. Dit keer voorkomt hij een doelpunt van spits Ayhan Uslu die vrij voor hem opduikt.

Ommekeer

Meerkerk ontsnapte tot tweemaal toe aan een achterstand. En dan in de 79e minuut; feest!. Martijn van der Hagen speelt Thomas Mulders aan. Zwaar gehinderd door twee verdedigers weet Thomas de bal van een paar meter afstand langs doelman Dennis Mijdam te werken. Meerkerk leidt tegen de verhoudingen in het veld in 0-1.

Hachelijke momenten

Met nog tien minuten op de klok is de grote vraag of GRC ’14 nog bij machte zal zijn om het tij te keren. Dit blijkt niet het geval. Meerkerk beleeft nog wel enkele hachelijke momenten. Stijn Schuller krijgt nog geel. Sven de Haan schiet nog maar eens een keer in het zijnet namens GRC ’14. Een vrije trap gaat via de lat over. Scheidsrechter Van Wijk voegt nog vier minuten blessuretijd toe. Gescoord wordt er niet meer. Meerkerk kan opgelucht ademhalen. De overwinning is binnen.

Grote sportieve belangen

Het paasweekend is met deze overwinning goed ingezet. Paasmaandag weer een belangrijke wedstrijd. Unitas komt op bezoek. De Gorcummers  kenden ook een uitstekende start van het paasweekend. Met 4-1 winnen op De Schans bij de Zwerver, dat doen niet veel teams hen na. Meerkerk is dus gewaarschuwd. De sportieve belangen zijn groot. Beide ploegen willen maar wat graag de aansluiting behouden, met als doel, die o zo begeerde tiende positie op de ranglijst. Het belooft er om te gaan spannen op ’t Hoog.

AdG

Opstellingen:

SV Meerkerk

1 Klaas-Jan van Zessen 2 Koen Vermeer 3. Stijn Schuller (geel) 4 Gert Jan Koekkoek  5 Gijsbert Bruijnes 6 Theo van Zessen 7 Youri van Blanken (15 Joey van Putten 67e min) (geel) 8 Dick Kooijman 9  Thomas Mulders 10 Sander Vink 11 Martijn van der Hagen (14 Mike Kersbergen 81e min)

GRC ‘14

1. Dennis Mijdam 3 Wesley van den Oever 4 Wilco van Rossum 5 Marco Strik 6 Ricky Vroon 7 Joost Smits 8 Michael van den Oever 9 Ayhan Uslu 10 Henri Versteeg (geel) 13 Evert van Herwijnen 14 Sven de Haan