Het terugpakken van punten

...

F-pupillen zaterdag, F3, 5e klasse F528

11 april 2015 10:00

De match van vorige week zat nog tussen de oren. Door constant te blijven overspelen en de duels aan te gaan (volgens de assisente van de coach) zou het moeten lukken de punten die we vorige week in Vuren verloren nu thuis terug te pakken. De voorbereiding bij de spelers was optimaal, de begeleiders (lees ouders) waren minder voorbereid........... Wat was er eigenlijk niet vergeten......van kleding tot rode boekjes. Alles toch nog op tijd opgelost zodat we zelfs op tijd aan de wedstrijd konden beginnen. Met onze 11 strijders gingen we met 8 het veld in, 3 in de kooi bij de coach. Er werd geluisterd, nagedacht en posities overgenomen waar nodig. Geconcentreerd werd gezocht naar de opening in de strakke Vurense verdediging. De eerste helft verliep hierdoor voor de neutrale toeschouwer wat mat, kansen aan beide kanten werden tijdig uitgeschakeld. De twee teams waren aan elkaar gewaagd, dit was het spel waar we als team trots op zijn. Als de bal niet in de buurt was deed vaste keeper Thijmen vele pogingen de lat aan te tikken....... dit gaat je voor het eind van het seizoen zeker nog lukken! Aan het eind van de eerste helft werd het door toedoen van de scheidsrechter (op aangeven van een Vurense-ouder) toch nog spannend. Mees Lodewijks beschermde zijn gezicht met zijn handen/armen, zodat de bal niet al zijn grote-mensen-tanden uit zijn mond zou slaan. Na even doorgespeeld te hebben dacht de scheids hier toch maar een vrije trap voor te moeten geven op een zeer gevaarlijke plek, gezien de traptechniek van enkele Vurense spelers. Ook dit gevaar werd vakkundig uitverdedigd zodat de limonade op 0-0 prima smaakte.
De tweede helft begon met een verrassing; Vuren had gewisseld van keeper. Na het eerste balcontact van de keepster leken de middenvelders en aanvallers van SVM ineens op aasgieren. Zonder aanwijzingen van de kant beseften ze dat er kansen waren bij het uittrappen door Vuren............ De bal werd vele malen direct onderschept waaruit de eerste echte kansen ontstonden. Wel was daardoor erg veel ruimte voor de verdediging ontstaan die door Vuren benut kon worden voor mogelijke uitbraken. In de 23e minuut wist Stijn op prima wijze de bal te onderscheppen en in het doel te schieten: 1-0! De kansen bleven komen gevolgd door evenveel missers......... over-naast-paal..... kortom slordig. Gelukkig nam Florentijn de moeite een prachtige pass van Romée mee te nemen naar het doel om vervolgens de 2-0 aan te tekenen. De drang naar voren werd nog groter, de ruimte op het middenveld dus ook. Vrij snel resulteerde dit in een keepersbal die op aandringen van enkele Vuren-supporters toch maar door de scheidsrechter als corner werd omgevormd. Bijzonder maar dit werd voetballend door onze kanjers opgelost. Helaas verslapte de aandacht enigszins en kreeg Vuren meer drang naar voren. In de 36e minuut resulteerde dit nog in 2-1. De laatste minuten werden daardoor toch spannend, maar het lukte de stand vast te houden.
We waren allemaal erg tevreden met het resultaat en het leuke spel.
Nog twee wedstrijden te gaan; volgende week uit de kraker tegen Groot-Ammers; de week erna spelen we thuis de laatste wedstrijd tegen hekkensluiter Unitas. In theorie is het nog mogelijk om de platte kar te reserveren, in de praktijk gaan we gewoon lekker voetballen en plezier beleven!
HB