SV Meerkerk E1 Kampioen

MVV'58 E2

Assist: Sam van Veen
Bryan Dekker (vrije trap)
...
Sam van Veen (kopbal)
Assist: Sam van Veen
Sam van Veen (schot)

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse E33

18 april 2015 8:30

Mag ik ze even aan u voorstellen, de spelers van de E1 Meerkerk die vandaag kampioen kunnen worden in de 2e klasse:

1. Chris van Herk - keeper
  2. Niels Versluis - centrale verdediger
  3. Ties Scherpenzeel - links back
  4. Jente den Otter - rechts back
  5. Thijs van Zandwijk - rechts half
  6. Bram Hijkoop - rechts half
  7. Sam van Veen - centrale middenvelder
  8. Bryan Dekker - centrale middenvelder
  9. Boyd van Hoogdalem - spits
  10. Jeremy de Jong - spits

Deze heren, die een fantastisch seizoen draaien, kunnen vandaag bij gelijkspel (of winst) kampioen worden. Het is al vroeg vertrekken maar bij aankomst schijnt het zonnetje vriendelijk in Meteren. Wederom een compleet team wat aan de aftrap begint onder leiding van aanvoerder Bryan.

Een onrustig begin met een heel klein speelveld maar Meerkerk zocht wel de aanval. Boyd, deze ochtend op links zeer goed spelend, kon dit voor het team in de beginfase niet belonen met een doelpunt. De ballen vlogen net over of naast. Dat Meerkerk het doel lastig kon vinden, zou kunnen inhouden dat MVV bij een counter de score kan openen. Maar zoals het gehele seizoen staat onze verdediging op het juiste moment op de juiste plaats en mocht er worden geschoten dan is er onze Chris.

Het duurt echt tot de 17e minuut voordat Bryan de 0-1 binnen kan schieten. Het team had dit nodig, de spanning is eraf en slechts vijf minuten heeft Bryan nodig om een hattrick te scoren. We gaan rusten met een 0-3 voorsprong en volgen het karrenspoor naar de kleedkamer. Zo gemotiveerd als het team is, zijn ze niet van plan het feestje al in te zetten. Er moet immers nog een helft gespeeld worden. Als jonge honden zijn onze jongens ruim voor de aftrap aanwezig op het veld.

Zou de tweede helft een feestje worden of beginnen we, zoals de eerste helft, stroef aan de wedstrijd. In principe is het antwoord “minder stroef” omdat ze nu “slechts” 16 minuten nodig hebben om te scoren i.p.v. 17 minuten. Het is Thijs die toch weer zijn doelpuntje meepakt op aangeven van Boyd. Een slecht weggewerkte corner werd door MVV keurig ingeschoten, 1-4. Ties, Boyd en Sam waren een drie-eenheid op links, geweldig om te zien. Bram die er met regelmaat met grote passen vandoor ging op aangeven van Jente en Bryan die het spel keurig verdeelde vanuit het middenveld. Niels, sturend vanuit de verdediging, hield het overzicht voor het gehele team.  Jeremy, hard werkend in de spits, was voorin overal aanwezig om het de tegenstander verdraaid lastig te maken.

Na de treffer van Thijs was het over en uit met de tegenstand. Binnen no-time liep Meerkerk uit naar een 1-7 voorsprong, doelpuntenmakers waren Bryan, Sam (kopbal) en Jeremy. In de laatste minuten waren het Thijs en Sam die de eindstand op 1-9 zetten.

En dan klinkt het eindsignaal…………………onze jongens, de E1 van SV Meerkerk, zijn dan eindelijk kampioen. Nog even de penalties en dan douchen, of toch niet? De sloot werd opgezocht, de stoere mannen waarvan verwacht werd dat ze er als eerste in zouden springen bleven op het droge totdat onze BLIEK, Ties, het voortouw nam. De bommetjes vlogen om de oren, de vissen wisten niet wat ze meemaakten en de camera’s draaiden op volle toeren. En dan, na een aantal duiken te hebben genomen, keert de kersverse kampioen via het karrenspoor terug naar de kleedkamer.

Volgende week de laatste thuiswedstrijd waarna we het feestje zullen voortzetten met een traditionele veilige rit op de platte kar door de hoofdstad van Zederik, ons Mooi Meerkerk.

Komen jullie ons nogmaals aanmoedigen?

Arco

Foto’s met dank aan John Weijts