EINDE SEIZOEN MET OVERWINNING

F-pupillen zaterdag, F1, 2e klasse F30

25 april 2015 9:00

Ahmet Dickici

Vandaag helaas al weer de laatste wedstrijd van dit seizoen tegen het laag geklasseerde Unitas. Uit met grote cijfers gewonnen. Wat zou het vandaag brengen aan doelpunten?
Riley ontbrak op de spelerslijst, maar was er wel bij om zijn maten aan te moedigen. Grote klasse, vind ik dat. Vandaag verdedigden Daley en Lars ieder één helft ons doel. Martijn wilde graag nog een keer voetballen en beide mannen wilden graag een keer keepen. Mooie oplossing zo, wat een ieder tot tevredenheid stemde.

Op naar de wedstrijd. Meerkerk zette vanaf de eerste minuut druk. Wat wel opviel, dat het wel mini voetbal leek. Veel te veel op een kluitje. Ondanks herhaaldelijke verzoeken van de trainer  om het veld breed te houden, werd hier weinig gevolg aan gegeven. Desondanks opende Martijn in de 5e minuut de score en Sem verdubbelde deze met zijn choco in de 9e minuut. Kort voor rust maakte Jens er 3-0 van. Veel valt er verder niet te vertellen over de eerste helft, alleen dat Daley welgeteld 1 bal heeft gehad.

In de rust werd nog eens benadrukt dat het veld dus breed gehouden moest worden.

In de tweede helft eigenlijk hetzelfde spelbeeld. Er werd wel beter gespeeld, vooral ook doordat het veld nu wel breder werd gehouden. Dat leverde veel kansen op, mooie acties, alleen weinig doelpunten. En dat was de absolute verdienste van de keeper van Unitas. Die was deze ochtend nauwelijks passeerbaar. Een talent in de dop, zou je zeggen.
Lars had het wel iets drukker, ik telde 3 ballen op het doel van ons. Alledrie de doelpogingen van Unitas werden door Lars onschadelijk gemaakt.
Uiteindelijk werd er toch nog 2x gescoord in de tweede helft. Beide goals op naam van Wessel, die gelukkig weer geheel blessurevrij is.
Ook vandaag stond onze verdediging weer als een huis. Jayden, Cesco met Niels net voor de verdediging hebben een topseizoen gedraaid. Maar goed, dat even terzijde.
De eindstand bleef uiteindelijk hangen op 5-0, mede dus door het zeer goede keeperswerk van Unitas.

Het seizoen is ten einde. De F1 kende een moeizame eerste seizoenshelft, maar na de winterstop is het team gaan draaien, met als resultaat prachtige wedstrijden en dito overwinningen.

Komende zaterdag dus geen voetbal. De zaterdag daarna, 9 mei,  mogelijk een oefenpot. Hiervan houd ik jullie op de hoogte. En de 3 weken daarna spelen we toernooien, zoals bekend. Nadere info hierover volgt vanzelf.

Voor nu, ouders, grootouders en andere supporters bedankt voor jullie steun langs de lijn. En boys van de F1 bedankt voor een mooi seizoen. Goed om te zien dat iedereen zich heeft ontwikkeld, zowel op voetbalgebied als mentaal.

HJ