De kop is er af

... (intikker)

8 augustus 2015 14:30

Anton Blom

SV Meerkerk speelde vandaag de eerste oefenwedstrijd in het seizoen 2015-2016. Ruime publieke belangstelling 149 bezoekers en een heerlijk temperatuurtje. Scheidsrechter Blom gaf gelegenheid tot  twee drinkpauzes. Beide  oefenmeesters experimenteerden naar hartenlust. De winst ging naar IJFC. (1-2). Eerder op de middag speelde SV Meerkerk 2 gelijk tegen de reserves van IJFC (1-1).

Het eerste doelpunt voor de ploeg uit IJsselstein viel in de vijfde minuut uit een strafschop. Kort voor rust maakte Ruud Vink met een snoeiharde kopbal gelijk uit een voorzet van Sander Vink. Het was de bekroning van een prachtige aanval opgebouwd van achteruit. Vijf minuten na rust een ongelukkig moment in de Meerkerkse verdediging, waarvan IJFC dankbaar profiteerde. De gelijkmaker bleef uit, al kreeg de thuisploeg nog een grote mogelijkheid kort voor tijd. Dinsdag oefent SV Meerkerk opnieuw thuis. Tegenstander is dan Brederodes (zaterdag) uit Vianen. Deze wedstrijd begint om 19:30 uur op ’t Hoog.
AdG