MEERKERK VERLIEST MAAR WERKT DOOR TOT HET EINDE

Teisterbanders MB1

Meisjes B-junioren, MB1, 11

29 augustus 2015 10:30

Het nieuwe seizoen is ook weer begonnen voor de meiden. Met nieuwe ballen, trainers, tegenstanders en een andere keeper zijn de meiden een B team geworden. Onze eerste wedstrijd van het seizoen mochten we thuis spelen tegen teisterbanders. Met ook nog eens een nieuwe warming up bereiden de meiden zich voor de tegenstander werd geanalyseerd maar werd iets verkeerd ingeschat.

Al in het begin van de wedstrijd werd meerkerk vast gezet op eigen helft en door slechte comunicatie vlogen de ballen achter elkaar langs Bridget het net in. De verdediging was chaotisch en had het niet in de hand.

Een tactische wissel was nodig. Hanneke er in Manon eruit Nynke naar achter en Faith op midden. Dit pakte goed uit meer rust in het veld en het spel was meer verdeeld. Onze nieuwe speler Britte maakte haar debuut en kwam er in voor Nicole. Op de training stil maar ze controleerde de ballen goed en wist ze te plaatsen. Meer ruimte kwam er voor meerkerk en kansen werden gecreëerd. Daar is dan Joelle die eindelijk een doelpunt maakt. Er zit meer in maar de verdediging van teisterbanders is sterk. Helene wilde wisselen en Manon kwam er weer in. Dit keer op linksback maar pakte de wedstrijd goed op. Ondanks de slechte start vochten de meiden voor iedere bal maar gingen toch met een 1-5 achterstand de rust in.

Lotte viel uit en gaf aan niet meer te kunnen spelen met nog maar 1 wissel en meerdere vermoeide spelers moesten we toch door. Aan de scheids een extra drinkpauze aangevraagd voor de warmte om zo iets op te laden moesten ze toch weer aan de slag. Waar we eindigde in de eerste helft pakte de meiden het spel weer op. Van beide kanten werden kansen gecreëerd maar de doelen bleven leeg. Joelle wilde gewisseld worden door 2 kapotte blaren en wanneer de drinkpauze kwam konden we dit regelen.

We gingen van 4 3 3 naar een 4 2 2. En moesten weer verder. De druk van de tegenstander was er continu maar Femke en Nynke speelden goed samen in het centrum. Kansen komen ook voor Sanne en Michelle maar het zat er niet in. Joelle er weer in en we gingen weer 4 3 3 spelen. Met nog 2 tegendoelpunten verloren helaas met 1-7.

Aan het spel lag het niet als we de eerste 20 minuten niet meerekenen. Helaas kunnen we deze niet schrappen. Samenwerken betekend ook communiceren wat ik iedere wedstrijd duidelijk maak maar dit lijken de meiden nog niet te snappen. Als de meiden dit gaan begrijpen zit er meer in dan verlies. Over 2 weken starten we met de competitie met als doelstelling eindigen in minimaal de middenmoot. door rust te houden aan de bal en te praten in een wedstrijd moet dit te behalen zijn.