Meerkerk - Papendrecht

Papendrecht 4

Mannen, 4, Groep 8 08

5 september 2015 14:30

Met een uitgangspositie waarbij alle vier de ploegen nog door konden in de beker, begonnen we deze zaterdag iets eerder dan normaal te verzamelen in het kleedhokje van SV Meerkerk.

Er moest namelijk voor de wedstrijd nog eerst wat uitgelegd worden door onze kers verse bierpolitie.
In overleg met de leiders wordt er dit seizoen namelijk een boetepot geïntroduceerd.
Met gevalletjes van te laat komen, niet afmelden of het vergeten van trainingshesjes krijgen we vanaf nu Bassie of Markie op je dak.

Na dit afgehandeld te hebben kwam er in de bespreking naar voren dat we lekker fel de wedstrijd moesten beginnen en gewoon ons eigen spel moesten spelen gezien we niet wisten wat de tegenstander in huis heeft.

Vol goede moed begonnen we de eerste helft echter al snel bleek Papendrecht een lastige tegenstander met diverse mensen in het team die toch wel aardig behendig zijn.
Niet ver in de eerste helft kregen we al snel een goal tegen, via een pingel veroorzaakt door Chris via een sliding in de eigen zestien.
Hierna werd het spel steeds rommeliger en verloor Meerkerk veel balverlies door knullige en zachte passing. Hierdoor werd het 0-2 en zelfs ook 0-3. We kregen zelf nog enkele kansen, maar dat resulteerde in niet in goals.

In de rust was één ding duidelijk. We moeten feller zijn en beter/zorgvuldiger inpassen daarmee kunnen we misschien nog wat bereiken.

De tweede helft begon (gelukkig) een stuk feller hierdoor kregen we al snel na de rust een goal.
Door het gejaag creëerde Jacobs zelf een kans die, die netjes in schoot.
Hierna zag je het team beter worden en iedereen zich optrekken aan elkaar.
Na diverse kansen/ afstandschoten en corners mocht het echter niet baten.
De wedstrijd was gespeeld en verloren.

Wat wel erg positief was en erg mooi om te zien, hoe het elftal voor elke centimeter knokte! Als het zo ook in de eerste helft gespeeld had, had het er misschien wel meer ingezeten.
Komende zaterdag wacht Lekvogels uit, onze eerste competitie wedstrijd en als we daar doorzetten hoe we de tweede helft hebben gespeeld tegen Papendrecht moet dat helemaal goed komen!

MVG

CdJ