Eerste winst 2015/2016

Kozakken Boys C2

Jermy van Dijk (afstandschot)
Joshua Dikici (afstandschot)

C-junioren zaterdag, C1, 3e klasse 3.6

12 september 2015 10:30

Na alle nederlagen in de voorbereiding en beker staat vandaag de eerste competitiewedstrijd voor de deur. Het is zaterdagochtend en iedereen heeft er zin in om weer te gaan voetballen.

We hadden jammer genoeg 2 afmeldingen; Wesley is geblesseerd en Rens had een feestje. Sander en Arwin geven nog een paar aanwijzingen tijdens de bespreking. Tijdens de warming-up zien we dat we al feller zijn dan onze gasten.

De wedstrijd begint als de scheids fluit. Wij beginnen fel en proberen we de wedstrijd naar ons toe trekken. Zoals besproken proberen we de bal in de ploeg te houden door goed combinatie / positiespel. We krijgen veel kansen, maar ze gaan er jammer genoeg niet in. Daar kwam eindelijk dan het eerste doelpunt, Jonathan wordt in de 26e minuut aangespeeld en gaat via rechts richting de achterlijn Jonathan geeft voor en in eerste instantie wordt de bal gekeerd, maar dan schiet Jermy de bal alsnog over de keeper het doel in 1-0!. Het 2e doelpunt valt 6 minuten later met een mooie goal van Jonathan is het 2-0. Vlak daarna scoren wij ook de 3-0, Daan schiet ,maar zijn schot wordt geblokt, de afvallende bal wordt onderschept door Jermy en hij schiet hem in het goal.

Het is rust  in de kleedkamer krijgen we complimenten over het spel, alleen we moeten wat rustiger zijn in de aannames, langer wachten met overspelen. Proberen overal op het veld een 2 tegen 1 situatie te creëren.

Als we weer uit de kleedkamer komen gaan we met volle moed de 2e helft in. We werden in de 2e helft iets slordiger, maar dat maakte niet uit. Vlak na de rust viel de 4-0. Via een mooie solo van Jermy kan hij met zijn linker de bal in de verre hoek schieten. Een mooie hattrick van Jermy. De keeper stond niet al te best in zijn doel. De 5-0 werd gemaakt door Ramon via een mooie aanval van Joshua en Jorick. De 6-0 werd gemaakt door joshua, hij verovert de bal op het middenveld en haalt uit, de bal vliegt net over de keeper heen. Als daarna Noah ook nog eens de 7-0 maakt is het over en uit. Wij pakken 3 punten en staan na de eerste wedstrijd op de bovenste plaats.

Volgende week volgt SVW, zij wonnen hun eerste wedstrijd ook. Aankomende week gaan we op de training weer verder, want we moeten onszelf blijven verbeteren.

Rik.