LOON NAAR WERKEN

Stedoco E2

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.18

19 september 2015 8:30

Na de goede wedstrijd van vorige week, helaas leverde die wedstrijd geen punten op, staat vandaag de uitwedstrijd tegen Stedoco uit Hoornaar op het programma. Stedoco had met grote cijfers gewonnen van Spijk, dus was het zaak scherp te zijn vanaf de eerste minuut. Jesse verdedigde vandaag het doel.

Onze E1 begon zoals gehoopt sterk aan de wedstrijd. Met al vrij snel in de wedstrijd enkele goeie kansen van Jeremy en Daley. Maar de bal mocht er niet in. Dit was niet eens zozeer de verdienste van de verdediging van Stedoco, dan wel dat onze spitsen nog niet scherp waren.
Het duurde uiteindelijk een kwartier voordat de eerste goal viel, gelukkig aan de goede zijde. Want het was eenrichtingsverkeer richting het doel van Stedoco en dan zal je net zien dat de bal tegen alle verhoudingen achter Jesse het doel in zou gaan. De 0-1 kwam van de schoen van Jeremy. Enkele minuten daarna verdubbelde Wessel de score, waarna Daley net voor rust de 0-3 aantekende.

In de rust werd er nog maar eens op gehamerd dat er nog 25 minuten gespeeld moest worden. Sommigen waren al in een verre mate van euforie, dat werd door de trainer even vakkundig de kop in gedrukt. Scherp blijven dus. En er werd aangegeven de ruimte meer te benutten, want die lag er veelvuldig.

De tweede helft was koud begonnen of Jeremy maakte zijn tweede voor vandaag. Daarna volgde een fase van minder voetbal. Slordig, veel balverlies, steeds de drukte opzoeken. Een duidelijk gebrek aan concentratie. Vorige week kostte deze exact dezelfde fase ons de wedstrijd. Gelukkig lieten de boys het niet zover komen.
Jeremy zorgde uiteindelijk voor de 0-5. Martijn deed ook een duitje in het zakje door de 0-6 voor zijn rekening te nemen. Martijn speelde voornamelijk vanaf links en deed dat als rechtspoot niet onverdienstelijk. Met links gaf hij uiteindelijk toch 2 assists waaruit gescoord werd. Jeremy maakte zijn 4e voor vandaag, de 0-7 en dat was tevens de eindstand. Vandaag werd het harde werken dus wel beloond.

Een meer dan prima teamprestatie. Jesse had het heel makkelijk vandaag, mede dankzij het wederom sterk verdedigen van Cesco en Jayden. Ons middenveld was ook weer zeer aanwezig. Wat een loopvermogen heeft Gosse en wat een inzet toonde onze multifunctionele Jens vandaag. Thijs stond steeds op de goede plek, over inzicht gesproken en Wessel kapte en draaide dat het een lieve lust was om zo zichtzelf vrij te spelen en de pass te kunnen geven. Onze spitsen waren vandaag ook op dreef met Jeremy als absolute aanjager. En dan met de snelheid van Martijn die zowel met links dan wel rechts kan schieten en Daley die de bal als een elastiek aan zijn voet heeft, ben ik er van overtuigd dat we een heel mooi seizoen tegemoet kunnen zien.
Belangrijkste verbeterpunt blijft om 2x 25 minuten scherp te blijven. Die momenten van zwakte en gebrek aan concentratie moeten er nog uit.

Komende zaterdag spelen we thuis tegen SVS uit Spijk, aanvang 08.45 uur. We zien u graag weer langs de lijn om deze jeugdige talentvolle groep aan te moedigen.

Henk-Jan