Veldslag op het middenveld

vv Sliedrecht F5

Stijn Parisi (schot)
Chris van Deventer (scrimmage)

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.24

19 september 2015 10:00

Vandaag stond de tweede competitiewedstrijd op het programma. Uit tegen het altijd sterke Sliedrecht. Net als wij, hadden zij ook hun eerste wedstrijd gewonnen.

Vanaf het eerste fluitsignaal waren beide tegenstanders aan elkaar gewaagd. Veel duels werden op het middenveld uitgevochten. De eerste kans van de wedstrijd was voor Sliedrecht. Door prima keeperswerk van Romée, kwam Sliedrecht niet op voorsprong. Het goede samenspel van o.a. onze middenvelders Stan en Mees zorgde ervoor dat Evi twee kansen kreeg. De eerste ging naast en de tweede werd helaas gepakt door de keeper. Door een slim balletje van Sliedrecht tussen onze verdedigers door, werd het onverdiend toch 1-0. Meerkerk was niet onder de indruk en zocht meteen de aanval weer op. Na enkele minuten werd dan ook de verdiende gelijkmaker gemaakt. Stijn schoot van afstand beheerst in de hoek, 1-1. Ondanks het lichte overwicht van Meerkerk was dit ook de ruststand. Zeker onze middenvelders waren hier aan toe, want zij hadden een halve marathon erop zitten. Ook voor de massaal meegereisde toeschouwers kwam dit moment als geroepen. Sommige konden de spanning niet meer aan en snakten naar koffie of thee.

Na de rust hetzelfde beeld als de eerste helft. Het spel golfde op en neer. Sliedrecht werd iets sterker, maar door hard werken van de middenvelders Mika en Evie kwam Sliedrecht niet tot een aanval. Als dat toch lukte dan stonden zij oog in oog met Thijs en Natan. Helaas, tegen de verhouding in, werd de 2-1 gemaakt. Snel werden de 3-1 en 4-1 gescoord. In een alles of niets poging van Meerkerk kwam de eindstand van 4-2 op het bord. Chris scoorde tijdens een scrimmage, beheerst binnen.

Ondanks het verlies, mogen de spelers en speelsters trots zijn op hun prestaties.

MP