SV MEERKERK IN SLOTFASE GEKLOPT DOOR OOSTERHOUT

Mannen, 1, Groep 1 41

22 augustus 2015 17:00

Jong, J.A. de

Vandaag startte SV Meerkerk tegen Oosterhout in de beker. De zondag derdeklasser keerde met een 1-2 overwinning huiswaarts. Een gelijkspel was beter op zijn plaats geweest. Al met al was het een nuttige wedstrijd.

Achter de feiten aan
SV Meerkerk liep na twee minuten al achter de feiten aan. De Brabanders scoorden uit een vrije trap. Even leek SV Meerkerk het lastig te krijgen vanmiddag, maar dat viel uiteindelijk alles mee. De eerste vijftien minuten waren duidelijk voor de gasten, al bleven echte kansen uit. SV Meerkerk herstelde zich goed. Mogelijkheden bleven weliswaar onbenut, maar het gaf de burger moed.

Energiek SV Meerkerk
Na rust een energiek SV Meerkerk, dat na een uur spelen verdiend op gelijke hoogte kwam. Ruud Vink zette een goed blok en speelde de bal door op Floren Streefkerk. Floren haalde verwoestend uit. Zowel Kenny van Gent (nog niet helemaal hersteld) en Thijs van Klij (schouderblessure) haalden het einde van de wedstrijd niet. SV Meerkerk was conditioneel duidelijk de meerdere. Het wachten was op de winnende treffer.

Topfit
Die winnende treffer kwam er, maar niet voor SV Meerkerk. Een op ’t oog ongevaarlijke terugspeelbal leidde de winnende goal van de tegenpartij in. Een speler van Oosterhout die geblesseerd leek, bleek in enen topfit. Vanachter de achterlijn liep hij het veld weer in; pikte de bal op; passeerde de SV Meerkerk doelman en bezorgde Oosterhout twee minuten voor het eindsignaal  van scheidsrechter De Jong uit Heukelum de overwinning(1-2).

Vervolg
Dinsdag speelt SV Meerkerk tegen SC Everstein, dat vandaag thuis won van Woudrichem met 3-1. De wedstrijd in Everdingen begint om 20:00 uur. Bij winst maakt SV Meerkerk nog kans om de volgende ronde te bereiken.

AdG