Teleurstelling!!!

Leerdam Sport'55 3

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 09

26 september 2015 14:30

Vandaag stond de wedstrijd Leerdam Sport ’55 3 uit op het programma. Zowel Leerdam als Meerkerk had haar eerste wedstrijd gewonnen. Meerkerk had goede herinneringen aan Leerdam aangezien vorig jaar waar in de laatste minuten een overwinning werd weggesleept. Vandaag stond er een totaal ander team dan vorig jaar. De gemiddelde leeftijd en ook de kilo’s waren flink toegenomen. 1 speler ondervond dit wel heel letterlijk maar daarover straks.

We waren met voldoende mensen afgereisd want ondanks de afwezigheid van Hugo, Nol, Rico van Z en Rudy waren we nog met 15 man in verband met de aanvulling van 3 spelers uit het 3e elftal (Eddie, Mattias en Cliff).

Leiders Chris en Hijkie stuurden de volgende spelers het veld in:

Doel: Ruben. Verdediging: Cliff, Bassie, Chris, Eddie. Middenveld: Mattias, Ralf, Hijkie en Jacco. Spitsen: Boer en Rico J.

Wissels: Alfred, Vetje, Jurre, Mark.

Het begin van de wedstrijd was duidelijk voor Meerkerk. Leerdam werd vastgezet en men kwam amper over de helft. Leerdam gaf veel ruimte weg en het leek wachten op de eerste goal. Helaas waren de kansen niet aan Rico J, Jacco, Ralf, Bassie, Mattias en Boertie besteed. In het verloop van de eerste helft kwam Leerdam beter in de wedstrijd en waren de ruimtes te groot tussen de linies waardoor de verdedigers in de problemen kwamen. Met enig geluk en een paar goede reddingen van Ruben bleef de schade beperkt. Meerkerk had wat betreft kansenverhouding zeker gezien het eerste half uur ruim voor moeten staan.

In de rust werd het vertrouwen in een goed resultaat uitgesproken en gaf Vetje aan alleen in uitzonderlijke gevallen te hoeven spelen in verband met een heftige surprise party. Direct bij de aftrap ging het volledig mis. Een lange bal richting de 16 van Meerkerk viel in de voeten van een volledig vrijstaande aanvaller die de bal prima breed lag met een 1-0 tot gevolg. Door deze 1-0 stand loopt Meerkerk in de 2e helft constant achter de feiten aan. Duels worden verloren en Leerdam neemt alle tijd bij het nemen van vrije schoppen en uittrappen. Kansen op een gelijkmaker of een overwinning zijn er overigens wel voldoende. Zo krijgt Boertie 3 keer prima kansen om de man van de wedstrijd te worden echter hij faalt. De eerste kans is een te zacht ingeschoten bal die vervolgens door Mattias nog slechter wordt geraakt nota bena 5 meter van het doel. De 2e kans is een redelijke vrij schietpoging vanaf de 16e die naast gaat en een volley, die wel goed is ingeschoten, maar goed wordt gered door de keeper. Helaas hadden nog meer aanvallers het vizier niet op scherp, want ook Hijkie en Jacco lukt het niet, om toch prima mogelijkheden, om te zetten in goals. Ruben laat zich nog wel op een positieve manier gelden door een laag ingeschoten bal uit de hoek te duiken. De bonkige rugby speler van Leerdam, die overigens prima kon voetballen, liet zich tegen het einde van de wedstrijd op een negatieve manier gelden. Hij loopt bewust door op Ruben die een hoge cornerbal uit de lucht ving. Een minimale tijdstraf was hier op zijn plaats geweest aangezien de speler maar 1 intentie had, namelijk de bal met keeper en al het doel in lopen. Kort na dit incident probeerde Meerkerk er nog een gelijkspel uit te halen echter dit ging met te weinig overtuiging/bezieling waardoor de eerste competitie nederlaag een feit is.

Kortom: een wedstrijd waarbij een aantal spelers vandaag niet de goede vorm hadden en niet de kansen afmaakten in combinatie met het missen van scherpte in de omschakeling zorgde voor dit tegenvallende resultaat. Volgende keer moet het echt beter want Leerdam is zeker geen hoogvlieger.

Rest mij nog te vermelden dat Alfred wederom bereidwillig was om als grens te fungeren en we het jaarlijkse Spare Rib restaurant bewaren voor de wedstrijd tegen LRC.

Met sportieve Groet,

Boertie