SV Meerkerk onmachtig tegen Nivo Sparta

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

10 oktober 2015 14:30

Nagtegaal, M.J.

SV Meerkerk was vanmiddag niet bij machte om het de tegenstander lastig te maken. Ondanks een veldoverwicht in de eerste helft was het Nivo Sparta dat scoorde. Twee dode spelmomenten waren voldoende voor de ploeg uit Zaltbommel. Het betekende een 0-2 voorsprong bij rust. Na rust viel er weinig meer te beleven op ’t Hoog. Sterker, de ploeg uit de Bommelerwaard vergrootte in de 87e minuut zelfs de voorsprong naar 0-3. Het was tevens de eindstand van de verder uiterst sportieve wedstrijd die onder leiding stond van de uitstekend fluitende scheidsrechter Nagtegaal uit Hendrik-Ido-Ambacht.

In de weg
Opnieuw een stralend zonnetje; naar schatting 250 toeschouwers langs de lijn en een thuisploeg die wilde bewijzen, dat de nederlaag vorige week een vergissing was. SV Meerkerk startte uitstekend. Het zette druk op de tegenstander. Het was voor de thuisploeg frustrerend dat het niet tot kansen leidde. Wel twee mooie voorzetten vanaf rechts van de voet van Thomas Mulders, maar resultaat leverde het niet op. Steeds stond een verdediger van Nivo Sparta in de weg.

Achtervolging
Nivo Sparta kwam op goedkope wijze aan een voorsprong in de 18e minuut. Een vrije trap vanaf de linkerkant belandde ongelukkig op het scheenbeen van Kenny van Gent. De bal caramboleerde vervolgens via de binnenkant van de paal in het SV Meerkerk doel. Opnieuw was de thuisploeg aangewezen op de achtervolging.

Dood spelmoment
De gasten uit Zaltbommel leunden rustig achterover en zagen dat SV Meerkerk niet verder kwam dan een schot van afstand van Theo van Zessen dat rakelings over de lat ging na een half uur spelen.  Vier minuten voor rust verdubbelt Nivo Sparta de voorsprong. Het was weer een dood spelmoment. Een terecht toegekende vrije trap werd snel genomen. Jordi de Wit ging alleen op doelman Klaas-Jan van Zessen af. Zijn inzet werd in eerste instantie gepareerd, maar in de rebound was het opnieuw raak. (0-2).

Logisch gevolg
Na rust viel er weinig meer te beleven op ’t Hoog. Nivo Sparta geloofde het wel en SV Meerkerk was niet bij machte op het de ploeg uit de Bommelerwaard lastig te maken. Kansen waren er niet, noch voor de thuisploeg, noch voor de gasten. De wedstrijd ging uit als een nachtkaars. De 0-3 in de slotfase was eigenlijk een logisch gevolg van een voor het Meerkerk publiek teleurstellende middag. Het was uitblinker Jordi de Wit die invaller Jeroen Sterrenburg in staat stelde om kinderlijk eenvoudig de eindstand op het scorebord te brengen.

Zwaar karwei
Dankzij de overwinning wipt Nivo Sparta over SV Meerkerk heen op de ranglijst en behoudt daarmee aansluiting bij de top 5. SV Meerkerk zakt terug naar de middenmoot en dat is zeker geen schande. Volgende week wacht de confrontatie met Hardinxveld aan de Sluisweg. Net als SV Meerkerk moest Hardinxveld vandaag zijn meerdere erkennen in de tegenstander. Een zwaar karwei wacht. Winnen is niet gemakkelijk in Hardinxveld. Net als vorige week was er vandaag in ieder geval in de eerste helft te zien dat de geelzwarten voetballend gezien voor geen enkele tegenstander behoeven onder te doen.

Opstellingen
SV Meerkerk
Nivo Sparta

Bijzonderheden
Bij SV Meerkerk ontbrak Sander Slomp wegens een blessure.
AdG