Inzet word beloond.

SV Meerkerk MO17-1

Meisjes B-junioren zaterdag, MB1, 2e klasse 2.7

12 september 2015 11:00

De start van de competitie is eindelijk aangebroken. Na het korte verhaal in de beker met maar 1 tegenstander mochten de MB1 meiden vandaag hun voetbalschoenen weer aantrekken. Eerste tegenstander van het seizoen; Nivo Sparta. Vandaag maar met 1 wissel dus dat werd aanpoten. Met een goede warming up en de nodige aanwijzingen en mooie woorden van trainer Alfred stonden de meiden fris op het veld.

De meiden hadden er zin in en waren er klaar voor. Ballen werden van achter onderschept en via t middenveld werden de aanvallers aan het werk gezet. Toch stond de verdediging niet helemaal op te letten want 1 misstap en Nivo Sparta kon de 1-0 maken. Dit doelpunt was zeker niet nodig maar gelukkig maakte het ook de verdediging wakker en met 100% inzet gingen ze door.

Fantastische gevolgen gaf dit want de wedstrijd werd er 1 voor meerkerk. Tegenstander op eigen helft en het stond vast als een huis. Nu was de keeper van de tegenstander niet spectaculair goed waar Joëlle mooi gebruik van kon maken. 1-1. Er werd nog meer druk gezet en de bal werd daadwerkelijk netjes overgespeeld wat veel kansen gaf. Kansen werden omgezet in corners heel veel corners maar die draaiden op niets uit. Maar daar is opeens Maartje met een afstandschot en knalt de bal in het doel. 1-2.

Ook de verdediging speelt lekker mee en Nivo Sparta komt er bijna niet door heen. Bridget mocht een enkele bal pakken maar verder bleven dr kleren mooi schoon. Meerkerk weer met mooie opbouw richting aanval, rustig en zelfverzekerd aan de bal Joëlle kan nog een keer scoren en ook Michelle weet een doelpunt mee te pakken. Ruststand 1-4.

De meiden waren voor hun doen lekker rustig in de kleedkamer er waren vandaag dan ook geen tot weinig klachten over de tegenstander of de scheidsrechter. Dus de tips en aanwijzigingen werden opgenomen. Nicole kon niet meer verder voetballen dus zonder wissels verder. Toch een aantal vermoeide gezichten maar om te winnen moesten ze dit vasthouden en doorzetten.

Tweede helft kwam Nivo Sparta iets meer aan de bal. Maar meerkerk zou niet opgeven en doorstrijden tot het einde. En alweer na 7 minuten weet Joëlle het doel te vinden tussenstand 1-5. Meer prachtige voorzetten en corners draaiden uit op niets en Meerkerk zakte in. Ze bleven uitverdedigen en hopen op een goede counter maar uiteindelijk weet Nivo Sparta toch oog in oog te komen staan met de keeper 2-5. Nog meer kansen voor de tegenstander maar Bridget wist de ballen te onderscheppen. Nog even een tandje er bij aan meerkerkse kant en met de laatste krachten weet Maartje ook nog een keer te scoren. Einduitslag 2-6.

De eerste overwinning is binnen, de meiden kunnen trots zijn. maar zelfs al zouden ze verliezen hoe ze vandaag speelden kun je nog trots zijn. Met een top inzet en de wil om te spelen kun je een echt team vormen en dat waren de meiden vandaag. Om deze instelling vast te houden gaan we werken aan conditie en het verspreiden van je krachten zodat je de hele wedstrijd evenveel inzet kan geven.