svmeerkerk - gjs 6-6

GJS MB1

Meisjes B-junioren zaterdag, MB1, 2e klasse 2.7

26 september 2015 10:30

Na ons doordeweekse avontuur in wijk en aalburg, was ik er van overtuigt dat we vandaag tegen svs'65 moesten spelen. Toen de wedstrijd begon kwam ik er achter dat het toch echt gjs was vandaag, klein foutje. Gjs heeft 1 wedstrijd gespeeld tegen spijk en verloren met 9-0 vorig jaar ook een gelijkwaardige tegenstander dus ook dit werd aanpoten.

we hadden zelf 1 wissel dus rosanne en pailin kwamen ons vandaag helpen. Zelf hadden de meiden ook gespeeld en moesten sanne en faith ook bij hun spelen. Maar met 1 eigen wissel moesten ze toch direct starten.

goed de wedstrijd.
De meiden begonnen zowaar direct rustig aan de bal anders dan andere wedstrijden werd het niet direct een chaos. Joelle wist in de 2e minuut Meerkerk gelijk op voorsprong te zetten. Toch komt gjs er goed doorheen en weet meerkerk continu op het verkeerde been te zetten. Achterin had ik femke en manon omgewisseld en dit gaat goed, maar helaas weet gjs toch een doelpunt te pakken na 13 minuten spelen. 1-1.

Toch zet meerkerk weer een stapje harder en toonden weer meer inzet dit word dan toch beloond want 4 minuten later weet Nynke haar eerste doelpunt van het seizoen te maken. Meerkerk blijft druk zetten en de bal blijft voorin hangen. Joelle kan ook weer scoren door een verkeerd geschoten achterbal recht in haar voeten. en dan staat het na 20 minuten spelen 3-1. De bal blijft over en weer gaan en ook gjs heeft wel degelijk kansen. Bridget kan sommige ballen maar net uit het doel houden en houd stand. Maartje kon nog eens op doel schieten maar de bal lag niet goed. een paar minuten later probeert ze het nog eens, net naast nee toch niet binnenkant paal 4-1.

maar toen kwam het zandmannetje langs en de verdediging stond te slapen, gjs scoort en het staat zo maar weer 4-2. Woensdag avond was dit onze ruststand dus er kan weer vanalles gebeuren. Maar gjs gaat nog even door en weet er nog 1 in te leggen. Michelle mocht nog een penalty nemen door een handsbal, Michelle penaltybokaal winnares vorig seizoen op het toernooi in noordeloos wilt deze wel graag nemen. Maar helaas michelle aait een beetje de bal met dr voet en ziet hem zo naast het doel rollen.
Gjs kan nog een keer doorbreken en ook zij scoren nog een keer. 4-3

Dan gaat Joelle in duel voor de bal maar dit gaat gruwelijk mis en ligt met veel pijn in het natte gras, met nog een halve minuut op de klok fluit de scheids maar vast af zodat iedereen het veld af is.  Iedereen naar de kleedkamer en de nodige wissels en verbeteringen worden besproken. Als we zien dat joelle de kleedkamer ingedragen word weten we gelijk dat zij niet meer kan voetballen. De aanvoerdersband word overgedragen aan nynke, en ook pailin blijft geblesseerd achter.

Rosanne mag nog haar minuten maken in het veld en lotte is als enige wissel nog over. Meerkerk begint moe te raken en Gjs krijgt kansen. Toch is daar dan sanne die weet te scoren in de 50ste minuut. het staat op dat moment 5-3 mooie voorsprong die je eigenlijk niet kan weggeven. Maar gjs heeft een betere conditie en geven niet op. in de 56ste minuut ligt dan ook de 5-4 achter bridget in het doel. Meerkerk blijft verdedigen en komen er voorin ook niet helemaal uit met de bal. Veel reddingen van bridget en de meiden lijken het vast te houden, maar de meiden raken op ze zijn helemaal leeg gespeeld. Lotte komt weer in het veld en rosanne word gewisseld.

Hoewel de meiden gebroken zijn inzet en doorzetten zit er vandaag wel in. Hier en daar word de aanval gezocht maar geen resultaat. GJs gaat weer verder en weet er in 5 minuten nog 2 doelpunten in te leggen. dan sta je ineens 5-6 achter. Met nog zo 5 a 10 minuten op de teller willen de meiden er nog 1 keer voor vechten. Nynke schuift terug naar het middenveld en helpt mee in de verdediging. Meerkerk zoekt nog eens naar de aanval en sanne word weggestuurd met de bal maar kan hem niet op doel schieten de bal beland bij michelle en die knalt hem er wel in 6-6. Nog 3 minuten te gaan, Meerkerk geeft vol gas en komen gevaarlijk bij het doel van gjs, maar 2x staat michelle buitenspel en de bal word nog een keer naast geschoten.

Na het spel van afgelopen woensdag zag ik vandaag een hoop verbetering. De inzet was weer net zo goed als tegen nivo sparta, maar gjs was conditoneel gewoon sterker. Ookal vinden veel meiden het niet leuk conditietrainingen komen er aan aankomende weken. Volgende week spelen we dan wel echt tegen svs ik heb het eerst maar eens na gekeken.