FYSIEK

Unitas E2

Jeremy de jong (intikker)
Daley d' Hollosy (intikker)

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.18

6 oktober 2015 19:00

Doordat onze E1 afgelopen vrijdagavond een voorwedstrijd had gespeeld in het stadion van FC Dordrecht, was de wedstrijd van afgelopen zaterdag verplaatst naar de dindsagavond. Uit tegen koploper Unitas. Gosse was ziek en er helaas niet bij. Daley was wel van de partij, maar ook niet okselfris. Wessel verdedigde vandaag het doel.

De wedstrijd was welgeteld 30 seconden oud en we stonden al met 1-0 achter. Wordt het zo'n avond?? Knullig balverlies was de aanleiding tot de vroege achterstand.
Gelukkig herpakte de E1 zich direct. Na 5 minuten trok Jeremy de stand gelijk. Martijn veroverde op het middenveld de bal en ging ermee aan de haal. Hij speelde Jeremy aan die de bal eenvoudig achter de keeper plaatste.
Vanaf dat moment golfde het spel op en neer. Beide teams waren aan elkaar gewaagd. Prachtige duels werden uitgevochten met kansen aan beide kanten. Gescoord werd er niet in de eerste helft, maar het voetbal wat op de mat werd gelegd was meer dan het aanzien waard.

De rust was welkom, want er was een hoop werk verricht.

In de tweede helft was hetzelfde spelbeeld zichtbaar. In de 29e minuut joeg Jeremy goed door op de bal en kon daardoor Daley bereiken die de bal ook eenvoudig achter de keeper kon plaatsen. Deze al dan niet verdiende voorsprong werd een minuut later al weer ongedaan gemaakt. De 3-2 viel enkele minuten daarna. Simpel balverlies, geen durf en een veelvoud aan "ziekenfonds" ballen waren aanleiding voor de 4-2.
Meerkerk trachtte nog éénmaal de achterstand ongedaan te maken. Een snelle uittrap van Wessel bereikte Daley die op avontuur ging......en scoorde. De spanning was terug met deze 4-3 stand.
Maar toen was het op.... leeg..... vermoeid. En daar profiteerde Unitas van door de 5-3 aan te tekenen. Dit was tevens de eindstand.
Verloren van een fysiek sterkere tegenstander. Geen schande, zeker gezien het spel wat met name de eerste helft gepresenteerd werd. Daar kunnen we mee verder.
Verbeterpunt is wel het spelen van de bal. Te zacht, te lief, geen durf, waardoor we veel te vaak balverlies leden. Een aantal keer direct al vanaf de aftrap. Als die minpuntjes verdwijnen en we fysiek sterker worden, dan komen ook de punten.

Komende zaterdag mogen we weer. Dan speelt de E1 thuis om 08.45 uur tegen
SV Noordeloos E1. Hopelijk is iedereen dan weer fit.......

Tot zaterdag.

HJ