Op naar de volgende ronde!

SV Meerkerk JO13-1JM

Leerdam Sport'55 D1

Assist: Bryan Dekker
Bryan Dekker (schot)
Sam van Veen (schot)
Assist: Axel Baars
Assist: Sam van Veen
Sam van Veen (schot)
Assist: Axel Baars
Bryan Dekker (schot)

D-pupillen, D1, Groep 9 12

24 oktober 2015 10:30

Michel Snoey

Na het voetbalvrije weekend van vorige week stond vanochtend de laatste bekerwedstrijd in de poule op het programma. Een poule waar we tot vanochtend een keer gewonnen en een keer verloren hadden. Om kans te maken op de volgende ronde moest eerst rivaal Ameide D1 verliezen van Lrc, onze reporter ter plaatste wist te melden dat Lrc ruim gewonnen had en het was dus aan ons om de klus af te maken. Hiervoor moesten we minimaal met 3 doelpunten verschil winnen.

Tegenstander was een oude bekende, namelijk Leerdam Sport D1. In de voorbereiding wisten we deze ploeg met maar liefst 18-1 te verslaan. Op papier leek Leerdam Sport wel iets beter te zijn gaan voetballen. Zo verloren ze maar met 1-0 van Lrc D2, waar wij toch ook de nodige moeite mee hadden. We moesten het vandaag doen zonder Jente, onze vaste back geniet van een welverdiende vakantie in Egypte. Betekende dus dat we met 12 man waren vandaag, maar ook dat was nog even onzeker. Wessel was namelijk rond 10.00 nog niet op het voetbalveld te bekennen. Achteraf bleek dat ze in huize van Tuyl een dag vervroegd de wintertijd invoeren en Wessel lag nog lekker in bed. Gelukkig kon Wessel even later toch nog aansluiten bij de groep.

De wedstrijd dan, Leerdam Sport was geen partij. Eindstand uiteindelijk 17-0. Niet leuk voor ons team, niet leuk voor hen. Al kun je altijd nog beter met ruime cijfers winnen dan dat je met ruime cijfers verliest. Door deze ruime overwinning zijn we wel door in de beker en daar zijn we blij mee, want het had toch zuur geweest als uitgerekend Ameide de weg naar de volgende ronde had geblokkeerd.  Volgende week hervatten we de competitie met een lastige uitwedstrijd in en tegen Hardinxveld. Mijn gevoel zegt dat het een spannende pot gaat worden, daar zijn we wel weer aan toe!