UITERST EFFECTIEF

Ameide E1

E-pupillen, E1, Groep 5 12

24 oktober 2015 10:00

Vandaag de derby tegen streekgenoot Ameide E1 voor de beker. Zij spelen in de competitie in de 2e klasse dus zou het een hele uitdaging worden hier van te winnen. Bij Ameide ontbraken een aantal spelers door blessures. Dus een uitgelezen mogelijkheid ze misschien te verslaan. Wij waren op volle oorlogssterkte. Ferry assisteerde vandaag langs de zijlijn tesamen met ondergetekende. En Jesse verdedigde vandaag het doel.

Zoals te doen gebruikelijk begint de E1 uitermate slap aan de wedstrijd. Hier wordt al jaren op gehamerd, maar blijft een duidelijk punt van aandacht. Scherp zijn vanaf het eerste fluitsignaal. Al met al blijft dat heel lastig. De 1-0 werd dan ook weer snel aangetekend door Ameide. Daarna volgde een reeks van kansen voor Ameide. Maar door steevast te gehaast te schieten en voor eigen succes te gaan, gingen al die kansen naast of tegen de lat en paal. Gelukkig voor ons. Anders zou de wedstrijd snel gespeeld zijn.

Door Jayden op het middenveld te positioneren kwam er meer rust bij Meerkerk. Thijs nam als verdediger zijn taken goed waar, uiteraard samen met Cesco. In de 14e minuut dan de ommekeer. Een snelle ingooi van Jeremy bereikte Wessel die op zijn beurt met een fraaie lob de keeper van Ameide verschalkte.  De stand was weer gelijk.
Eén minuut later tekende Daley de 1-2 aan en in de 21e minuut de 1-3. Daley fungeerde op dat moment als middenvelder. Hij smeekte om vanuit de spitspositie te voetballen, maar scoorde desondanks 2x als aanvallende middenvelder. Ook goed toch Daley?
Hij moest nu alleen wat meer meters maken, en dat viel niet altijd mee. Conditioneel was dit een aanslag op zijn gestel. Maar ook dat komt goed.
Ameide leek op dat moment, tegen de verhouding in overigens , rijp voor de sloop. Maar toch maakte zij in de laatste minuut voor het rustsignaal de 2-3.

In de tweede helft eigenijk hetzelfde spelbeeld. Ameide had veel kansen nodig en wij hadden veel moeite het spel te maken. De opbouw werd snel verstoord door Ameide, waardoor wij steeds de bal maar vanuit Jesse naar voren moesten knallen. Dit leverde van onze zijde overigens toch wel wat kansjes op. Zeker met de snelheid van Daley.
In de 30e minuut trok Ameide de stand gelijk en 8 minuten later de terechte voorsprong voor Ameide.
Enkele minuten nadien toch de gelijkmaker. Martijn kreeg de bal aangespeeld en nam de bal ineens vol op zijn pantoffel. Een fraaie goal en de stand was weer gelijk.

Ameide drong sterk aan in de slotfase, waardoor er wel veel ruimte ontstond voor onze aanvallers. De beste kansen in de slotminuten waren dan ook voor ons. Maar ook bij ons was de scherpte eraf, dus werd er niet meer gescoord. Gezien het grote aantal kansen van de zijde van Ameide was een verliespartij op zijn plaats geweest, maar als die laatste kansen er zomaar ingaan, hadden wij met de 3 punten naar huis kunnen gaan.

Uiteindelijk bleef de stand 4-4 en daar kunnen wij meer dan tevreden mee zijn.
Wij waren vandaag zeer effectief. Vrijwel elke kans werd benut. Ook dat is een kwaliteit.
En toch nog een puntje meegenomen uit Ameide, dat is toch een lekker gevoel.

Komende zaterdag speelt de E1 een oefenwedstrijd in en tegen Almkerk. Aanvang wedstrijd 08.45 uur. We zien u graag dan weer langs de lijn.

HJ