de WEDSTRIJD van JENT BORGSTEIN.

Lekvogels B1

Nils Verhoef (intikker)
Jent Borgstijn (afstandschot)

B-junioren, B1, Groep 7 13

24 oktober 2015 10:30

zaterdag 24 -10-2015 , voor de beker moesten we vandaag naar ons buurdorpje lekvogels , weinig eer was er in de beker te halen voor ons in deze poule , na verlies tegen de hogere klasse spellende de Alblas , lrc , al nederlagen te hebben opgelopen was het vandaag de dag om tegen eveneens hoger spelende lekvogels aan te treden ,vooraf gaf de trainer mee om de slechte wedstrijd van vorige week als team uit hoofdje te spelen , op papier zouden we hier toch niet gaan winnen dus is belangrijk dat je dat beetje goede gevoel wat we eerder juist wel weer aan zien laten waren weer terug kregen , de eerste 10 min ,was weer erg zoekende , de linies liepen te ver uit elkaar , middenveld werd overlopen ,terwijl dat juist onze kracht normaal is om van uit een compact verdedigende stelling , met snelle counters toe te slaan , Na zo 10 min ging en na wat nadrukkelijke terechte coaching van staf en laatste linie   , een stuk beter , balletje ging weer wat rustiger rond en zo kwamen we langzamer weer wat in ons spel , na 17min kwamen we toch ongelukkig op achterstand ,een corner bal werd niet goed ingeschat /weggewerkt en onze keeper was daardoor verrast en ook te laat 1-0 , maar van af de aftrap pakten we gelukkig weer goed op ,en zo gebeurde het dat we in de 22 min ook een corner kregen , deze werd door amando benschop met veel effect genomen , en van uit de kluts ingeschoten door nils verhoef . 1-1 , een oppepper zal je zeggen maar  hoe anders kan het lopen ,  ,de organisatie was na 25 min weer geheel weg en zo gebeurde het dat wij een ingooi krijgen op de helft bij lekvogels , en wonderbaarlijke is dat we dan binnen 15 sec met 2-1 achterstaan , dat is dus niet bij de les zijn ,  zomaar in de voeten bij tegenstaander gooien is onmogelijk voor ons als staf , maar dan als makke schapjes er niet vol achteraan gaan en terug verdedigen is veel erger ,dan heb je niet de wil om ondanks het klasse verschil  ,je best te doen , KIJK IN DE SPIEGEL en voel je aangesprokken , zeker als wij na de 2-1 aftrappen en gelijk de  3-1 op score bord zien staan ,dit mag dus absoluut nooit meer gebeuren , dit doet  een hoop teleurstelling bij staf op leven maar ook bij spelers onderling ,spelers die wel alles willen geven en beste van willen maken , spelers die iets minder in hun doen zijn maar toch er voor gaan , ergste is gewoon dat er spelers zijn die zeker het kunnen maar zich dan te groot voelen om er voor te vechten , je zou altijd alles moeten geven , op ons nivo , en zeker nooit verzaken als team  ,en dat gaf de staf ons ook mee in de tweede helft ,we beginnen voor hun weer op 0-0 , en laat zien ,pakt het weer op . maar helaas blijkt dat  tegen dovenmans oren gezegd  te zijn , natuurlijk werd er door gewisseld , en ging onze beste voetballer na de kant, die wel altijd   alles geef en voorop in de strijd gaat , niet zo gauw koppie na beneden laat gaan , maar 80 min het beste er uit wil halen (dus collega spelers neem er eens een voorbeeld aan voel je aangesproken en pakt het op  ),maar die moet ook gewisseld worden .   en zo werd het een zwaar teleurstellende tweede helft OF TOCH NOG ,78 min een oppepper voor team uit niets een PERSOONLIJK HOOGTE PUNT VOOR JENT BORGSTEIN , nog niet zo lang lid  SCOORDE ZIJN EERSTE DOELPUNT UIT ZIJN NOG KORTE LOOPBAAN , een FANTASTIES AFSTANDSCHOT LEVERDE DE  8 - 2 op HUILEND van VREUGDE VIEL HIJ ZIJN MOEDER IN DE ARMEN DIE GETUIGEN WAS VAN DIT PERSOONLIJKE TRIOMF , jammer dat hij iets de lang zijn vreugde deelde en zo zijn verdedigende taken vergat en zo toch nog de 9-2 op score bord kwam.

GAUW vergeten deze wedstrijd ? NEE ABSOLUUT NIET .. een LES ? JA , JONGENS  KIJK in de spiegel en zeg ja ik ga ervoor  80 min strijd leveren op een hele zaterdag is niet veel , volgende week wacht weer een zware opgave in de competitie ,de staf wil dan 80 min een zeer gedreven team zien die er 200% voor gaat ,vuile werk opknapt verdedigend er vol voor blijf gaan , en niet een ander het op laten knappen ,maar als team een prestatie neer willen  zetten , met HOOFD omhoog het veld willen verlaten dat je alles gegeven hebt , en dat missen we nu erg ,

OJA ,JENT geniet er even van , tot dinsdag dan maar, dan er weer voor gaan ,willen leren luisteren , en alles willen geven .

grt jullis begeleiding , tot DINSDAG