SV Meerkerk 4 - LRC 5

LRC 5

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 09

14 november 2015 14:30

Op een regenachtige zaterdagmiddag maken de mannen van Meerkerk 4 zich weer klaar voor een belangrijke pot! Na een praatje van de leiding, die nogmaals benadrukt dat elke wedstrijd een finale is, en een heerlijk stilte vanwege het ontbreken van de muziekbox betreden wij het veld in de volgende opstelling: Goalie, Ruben. Verdedigers, Jacobs , Chris , Veth en Julle. Middenveld, Sjakko , Mike, Raf en Hugo. Aanval, Ruudjes en Nol!

Het veld was dus al goed gesproeid en de neuzen waren allemaal dezelfde kant opgericht! Ondanks onze goede intenties valt er toch al gauw een tegendoelpunt. Eigenlijk een identiek doelpunt als de 7-2 van de week ervoor tegen Noordeloos, een bal op de lat die terugkomt en rustig ingeschoven kan worden door de speler van LRC 0-1. Ach goed, een klein momentje van onoplettendheid op dit niveau wordt eigenlijk altijd omgezet in een doelpunt! De mannen van Meerkerk waren echter niet van het veld geslagen, of gewaaid! Met goed voetbal creëerde de ploeg in het geel-zwart meerdere goede mogelijkheden! LRC had steeds meer moeite om onder de druk uit te voetballen. Onze spitsen waren net wat ongelukkig in de afwerking en ook onze captain wist de bal er niet in te krijgen ondanks zijn 2 zeer moedige pogingen! Voor we gaan rusten is er eigenlijk nog 1 opmerkelijk moment! Een corner voor Meerkerk, de gemoederen lopen iets wat op tussen onze technische staf als onze speler/leider Hijkie onze speler/trainer Chris niet serieus neemt als hij met een corner mee naar voren gaat! Chris is echter vastberaden en is alsnog te vinden in de 16, de voorzet die volgt valt op zijn hoofd en met een duikkopbal a là Beb Bakhuys kopt hij de bal net langs de verkeerde kant van de paal!

Tijd voor de thee!

De 2e helft is echter van een (voor ons) veel minder niveau, ondanks onze goede intenties en aanvallende wissels! De wedstrijd lijkt steeds meer de kant van LRC op te gaan! Waar we in de eerste helft eigenlijk voor hadden moeten staan lieten we ons behoorlijk verrassen in de 2e helft! De 0-2 zat dan ook in de lucht. LRC kreeg een corner van rechts. Of het nu te maken had met te weinig concentratie, het feit dat onze rechtervleugelspits omgebogen was naar een linksback of een ernstig gebrek aan souplesse. De 0-2 was na deze corner een feit! Onze (ex)captain laat zijn stempel in ieder geval achter. Want ditmaal was niet hij diegene die de bal achter zijn eigen keeper werkte maar onze gelegenheidsback die opgesteld stond bij de eerste paal!

Ondanks de wil, die er wel zichtbaar was, kon Meerkerk 4 geen vuist meer maken en mocht het blij zijn dat de kansen die LRC kreeg niet afgemaakt werden! Zo bleef de score bij 0-2 en met die score zijn er even genoeg interne zorgen bij Meerkerk 4. Kunnen de leider/trainer aanblijven? Is de doelstelling (te) ambitieus?
En blijft de spirit wel in het team?

Aan al die punten werd nog hard gewerkt na de wedstrijd onder het genot van een biertje! Een teleurstellende maar leerzame wedstrijd!

Meerkerk 4