SV Meerkerk komt goed weg

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

12 maart 2016 14:30

Wattel, B.

Met een 2-1 overwinning kwam SV Meerkerk goed weg tegen Hardinxveld. De gasten verdienden een punt, maar stonden aan het eind van de middag met lege handen. SV Meerkerk blijft aan kop van de ranglijst. In het verder verloop van het seizoen moeten de geelzwarten Gijsbert Bruijnes missen. Bij een duel om de bal liep Gijsbert een dubbele beenbreuk op en moest per ambulance naar het ziekenhuis worden vervoerd. Wij wensen Gijsbert vanaf deze plaats een voorspoedig herstel toe.

Prachtig weer
Eindelijk werkte het weer eens volop mee. Een stralend zonnetje en nauwelijks wind. Veel toeschouwers waren op het duel tegen Hardinxveld afgekomen. Om half drie werd er afgetrapt onder leiding van scheidsrechter Wattel uit Serooskerke.

Initiatief bij gasten
De gasten waren verre van compleet. Maar liefst zes basisspelers waren ontbraken op het wedstrijdformulier. Met een sterk verjongd team traden de roodbroeken aan tegen de koploper. De  ploeg van trainer coach Ferry van Dijk was geenszins van plan om zich gewillig naar de slachtbank te laten leiden. Sterker, Hardinxveld pakte direct het initiatief. Het was met name Rick Lodder die het de SV Meerkerk defensie lastig maakte. In de 3e minuut een inzet voorlangs. Na 18 minuten een schot dat ten koste van een corner door Klaas-Jan van Zessen tot corner wordt verwerkt en ook in de 10e minuut vloog een bal al een keer rakelings over de lat.

Duwtje met gevolgen
SV Meerkerk kon er maar weinig tegenover stellen. Alleen Youri van Blanken beproefde de kwaliteiten van doelman Sjoerd de Groot met een schot van afstand. De Groot liet zich niet verrassen. Na twintig minuten is er een op het oog een onschuldig duwtje in de rug van Ruud Vink. Een duwtje met gevolgen. Sander Vink neemt de vrije trap. De bal stuit iets op voor de keeper, die daarmee direct kansloos wordt. SV Meerkerk staat op een 1-0 voorsprong. Verdiend of niet. Efficiënt is het wel. SV Meerkerk krijgt zelfs kans om de voorsprong nog voor rust te verdubbelen, als na een klein half uur spelen Kenny van Gent uit een voorzet van Youri van Blanken schampt met het hoofd, waardoor de bal onvoldoende richting mee krijgt. Het zou gezien het spelbeeld wel erg veel van het goede zijn geweest.

Ongelukkige botsing
De rust wordt gehaald met een 1-0 voorsprong voor de thuisploeg. Dit duurt wel even, want twee minuten voor de pauze is er een ongelukkige botsing tussen Gijsbert Bruijnes en een verdediger van Hardinxveld bleef Gijsbert liggen. Het zag er niet best uit, en de vrees werd bewaarheid. Gijsbert liep in het duel een dubbele beenbreuk op. Van kwade opzet van beide spelers was absoluut geen sprake. Scheidsrechter Wattel legt de wedstrijd stil. Rond kwart voor vier wordt de wedstrijd hervat.

Hulp
In de tweede helft is het opnieuw Hardinxveld dat het initiatief neemt. Logisch, want de ploeg kan de punten goed gebruiken. Een vrije trap van Roy van ’t Hoog levert het nodige gevaar op. Het is SV Meerkerk doelman die redding brengt, door de bal uit de korte hoek te tikken. Hardinxveld blijft aandringen, al levert het weinig gevaar op. SV Meerkerk loert op de counter, maar kan in eerste instantie weinig uitrichten, daar heeft het de hulp van Hardinxveld nodig. Een misverstand in de verdediging leidt tot Meerkerks balbezit. Patrick Vuurens krijgt de bal in de voeten gespeeld. Patrick bewaart goed het overzicht en legt de bal breed op Ruud Vink, die vanaf de rand van de zestien meter de bal met een geplaatst schot  in de touwen schiet (2-0).

Omhaal
Hardinxveld geeft het nog niet op en een kwartier voor tijd is het Christiaan Verschoor die met een prachtige omhaal de 2-1 op het bord brengt. SV Meerkerk wankelt. Met nog twee minuten op de klok hangt de gelijkmaker in de lucht. Slecht uitverdedigen zorgt er voor dat Ricky den Haan op twee meter van de doellijn in balbezit komt. Iedereen telt de gelijkmaker al. Den Haan is te gehaast. In plaats van de bal rustig in het doel te tikken, jaagt hij de bal hoog over. Er volgen nog vijf benauwde minuten, maar SV Meerkerk trekt de overwinning over de streep.

Felicitaties
Gijsbert Bruijnes is één van de eersten, die via de whatsapp zijn felicitaties overbrengt aan zijn team. Dat is ook Gijsbert. Een karakterman pur sang.

Lastig
SV Meerkerk kent even een iets mindere periode. Toch blijft de ploeg steeds aan de goede kant van de streep. Volgende week zal het opnieuw lastig worden, als de mannen van Theo de Boon op bezoek gaan in Wijk en Aalburg bij Wilhelmina ’26. Wilhelmina ’26 was vandaag de enige ploeg uit het rechter rijtje, die wist te winnen. Het versloeg Nivo Sparta in eigen huis. Dat zegt voldoende.

AdG

Opstellingen: