Ameide 4 - SV Meerkerk 4

... (penalty)

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse 09

30 april 2016 14:30

Vandaag mocht onze favoriete geel zwarte brigade aantreden in de derby tegen Ameide 4. Helaas kozen diverse spelers voor een korte vakantie in deze beslissende fase en vertrok Meerkerk wederom in een aangepaste samenstelling richting Termei. Als gevolg van de chronische tekorten in de afgelopen weken heeft de leiding in haar wijsheid besloten om de aanwezigheidsplicht flink op te schroeven. Dat zorgde dat Jesper en Daniel hun 3 en 5 eerste wedstrijd van het seizoen mee gingen maken.

Meerkerk trad aan in de volgende opstelling:

Rico J;

Rico Z – Bassie – Vethje – Daniel;

Michael – Ralf – Hijkie – Jacco;

Mark – Eddie;

Ja mensen, u leest het goed, Rico Jacobs stond vandaag onder de lat, omdat Ruben koos voor een korte vakantie. Rico deed zijn best, maakte een paar kleine foutjes, maar de uitslag lag niet aan hem. Rico bedankt! Ameide begon namelijk, zoals altijd, erg fel aan de wedstrijd. En zoals altijd begonnen er een paar weer te fel en weer schopte ze binnen de 10 minuten een speler uit het veld. Dit is niet verrassend, vorig jaar moesten Ruben en Jurre het ontgelden. Nu was het Michael dit zich na 10 minuten moest laten wisselen met een blessure aan de voet. Voor de rest van de wedstrijd fel, maar fair. Op één of twee termeiers na dan.

Meerkerk kon niet onder de druk van termei uit voetballen en bracht zichzelf regelmatig in de problemen door de slechte passing en slappe instelling. De termeise spits werd steeds gemakkelijk bereikt en was zowel balvast als technisch. Dit leidde uiteindelijk ook tot de 1-0. Bassie en Rico van Zee (?) werden in de luren gelegd en de spits kon makkelijk de 1-0 binnen schieten. Even daarna ging keeper Rico een een-twee aan met de termeise spits aan. De spits passte de bal gelukkig terug in de handen van de Meerkerkse keeper. Meerkerk kreeg in de eerste helft ook zijn kansen. Zo kopte Mark binnen 2 minuten al op de keeper, kwam Jacco zijn tegenstander meerdere keren voorbij en kregen we enkele gevaarlijke corners.

In de rust werd dan ook benadrukt dat we vandaag niet hoefde te verliezen, maar dan moest de passing beter en het mocht ook wel wat feller. De tweede helft begon goed. Meerkerk nam het initiatief op het middenveld, de termeise spits was duidelijk leeggespeelt en de druk kwam bij Ameide te liggen. Een mooie aanval over rechts door Jacco leverde een mooie voorzet en de gelijkmaker op. Mark schoot de voorzet ineens op goal en liet de keeper kansloos achter. Ameide leek rijp voor de slacht en Meerkerk ging op zoek naar meer. Helaas kon leider Hijkie niet afdrukken en leverde schoten van Ralf en Bassie niets op dan hoongelach. Meerkerk zou het deksel op zijn neus krijgen. Ameide bleef wel gevaarlijk maar het leidde vooral tot afstandsschoten. Helaas vloog een van deze schoten strak en hard in de kruising waardoor Meerkerk weer opzoek moest naar de gelijkmaker. Ameide werd duidelijk gesterkt door de 2-1 en had nog enkele grote (kop)kansen. Ralf probeerde het nog van afstand maar de bal ging langs de verkeerde kant van de paal. Het scheelde niet veel.

Ameide benutte in de laatste minuut nog een penalty en zorgde hiermee voor een 3-1 eindstand. Niet helemaal onterecht, maar er had zeker meer ingezeten voor Meerkerk. Ameide speelde duidelijk met een ander elftal dan de heenwedstrijd. Volgende week spelen uw geel zwarte helden hun laatste wedstrijd van het seizoen. Lekvogels komt dan al vroeg op bezoek in Meerkerk.