BERUSTING IN PUNTENDELING

GJS E2

Daley d' Hollosy (intikker)
Daley d' Hollosy (intikker)

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.18

28 november 2015 8:45

Ahmet Dickici

Na een goede maar verloren wedstrijd van vorige week, mochten we vandaag thuis aantreden tegen de nummer 5 GJS E2.  Het was droog en het zonnetje scheen heerlijk over de velden, dus alle aanleiding om er weer een mooie ochtend van te maken. Het gevoel vooraf was goed. Bij winst zouden wij de rode lantaarn overdragen aan GJS, hoewel GJS wel een wedstrijd minder gespeeld heeft tot nu toe. Iedereen was fit en Martijn verdedigde vandaag het doel.

Gelukkig begint Meerkerk tegenwoordiger sterker aan de wedstrijd, dat was in het recente verleden wel eens anders. Desondanks kwamen we toch weer snel met 0-1 achter. Een afstandschot van GJS werd helaas verkeerd beoordeeld door onze keeper, de bal glipte door Martijn zijn handen en de achterstand was een feit.
Maar merkbaar is dat de E1 beetje bij beetje mentale weerbaarheid opbouwt. Zoals eerder gemeld, wordt aan dit onderdeel hard gewerkt. Kortom, we lieten ons door de snelle achterstand niet uit het veld slaan.
Wel was opvallend dat GJS het merendeel van de duels won, fysiek net even sterker.  En daarnaast waren wij in de opbouw zwak. Dat was met name te wijten aan onze middenvelders die zich graag verstopte achter hun directe tegenstander in plaats van vrij te lopen. Onze mannen achterin konden daardoor de bal steeds niet kwijt en leden daardoor vaak balverlies.
In de 15e minuut gelukkig de verdiende gelijkmaker. Na zeer goed doorzetten van Jeremy speelde hij zichzelf vrij en schoot de bal hard op doel. De verdediging van GJS had alle moeite dit schot te stoppen en gelukkig was Daley er als de kippen bij om het laatste zetje te geven, stand 1-1. Kort daarna had Daley de 2-1 voorsprong op zijn schoenen, maar helaas miste hij voor open doel. Ook dat kan gebeuren. Verder ging de eerste helft gelijk op en bleef het zo tot aan de rust.

In de rust werd er gehamerd op het gegeven dat de inzet wel beter mocht. Zoals aangegeven won GJS de meeste duels. Dat moest echt anders en de jongens beloofden allen plechtig dit ook tot uitvoering te brengen.

In de tweede helft begon Jesse als verdediger, als extra slot op de deur en ter ondersteuning aan ons vaste duo achterin. Het was even wennen, maar met zijn inzet was Jesse een plaag voor de spitsen van GJS.
Helaas scoorde GJS ook nu weer snel en kwam dus wederom op voorsprong. Gelukkig was de inzet in de 2e helft vele malen beter. Duels werden nu wel gewonnen. Alleen de passes waren onder de maat. Veel te veel balverlies, veel te veel kappen en draaien. De inzet vergoedde veel. Maar wat als het voetbal nou net zo goed zou zijn geweest als vorige week? Maar dat schijnt niet te tellen....wat....als....!!
In de 33e minuut dan toch weer de gelijkmaker. Wessel gaf de bal goed en strak voor en Daley stond, zoals een goede spits betaamt, op de goede plek om de bal achter de keeper te plaatsen.  Daarna hadden wij nog enkele grote kansen om op voorsprong te komen, maar wij waren niet scherp voor de goal van GJS. Eén van die kansen had er zeker in gemogen. Het spel golfde op en neer, waar ik durf te zeggen dat wij de beste kansen kregen op de overwinning.
In de laatste minuut van de wedstrijd kwam de allergrootste kans via Jeremy. Na een strakke bal van achteruit, had Jeremy vrij doorgang richting het doel van GJS. Zij het niet dat hun verdediger uiteindelijk knap hinderde om Jeremy van het scoren af te houden. Daarnaast kwam de keeper van GJS ook sterk uit, waardoor deze gouden mogelijkheid niet werd verzilverd. Dit was hem echt....de kans van de wedstrijd.....maar eerlijk is eerlijk, ook ijzersterk verdedigd van GJS. Complimenten!!
Daarna nog 2 corners voor GJS. Het zou toch niet gebeuren dat we alsnog de deksel op ons neus krijgen. Maar gelukkig bleef het op dat moment 2-2. Kort hierna floot de scheids voor het einde en was het gevoel bijzonder dubbel. Hebben we nu 2 punten verloren of 1 gewonnen?
Navraag leerde mij dat we 2 punten verloren hadden, met name door de kansen verhouding. Of zou er teveel door een geel zwarte bril gekeken zijn? Daarentegen speelde GJS sterker en won meer duels. Enkele uren na de wedstrijd kunnen we denk ik wel berusten in dit gelijkspel.

Het positieve van de ochtend is dat de E1 wederom geknokt heeft voor wat het waard is. Het voetbal zelf was niet top, maar oké, de inzet vergoedde veel. Zeker in de tweede helft. En dan kunnen we alleen maar trost zijn op datgene wat de groep heeft laten zien!!

Volgende week is er geen competitie. Mogelijk een oefenpotje, je weet maar nooit! Dus hou de agenda nog maar even vrij.

HJ