Op karakter gewonnen, qua veldspel verloren

Stedoco C3

C-junioren zaterdag, C1, 3e klasse 3.6

21 november 2015 11:15

Om 8.30 al een app van de trainer krijgen dat de wedstrijd door gaat. Dit had achteraf gezien beter niet door kunnen gaan, het "oude" hoofdveld van Stedoco was na 70 minuten helemaal omgeploegd.

Stedoco- Sv Meerkerk C1 begon goed, maar na de eerste 5 minuten gedomineerd te hebben, namen de meiden van Stedoco het initiatief over.
Toch rechten de mannen uit Meerkerk hun rug, dit doen ze door heel veel strijd en passie en dit resulteert in een voorsprong. Noah wordt rechtsbuiten weggestuurd door Joshua en deze geeft de bal laag voor op de opkomende Jeremy. 0-1 SV Meerkerk.

Stedoco komt weer opstomen, voetballen vele malen beter dan wij, en Ruben maakt enkele knappe reddingen. Het is dat Ruben (alias de witte panter) vandaag wederom een goede pot keept, anders hadden we met de rust gewoon met 3-1 achter moeten staan. Een hard schot door het midden, door sommigen van ons al geteld, wordt met een flitsende reactie weggewerkt door Ruben.

We gaan de rust in met een 0-1 voorsprong, gezien het veldspel niet terecht. In de rust wordt er gehamerd op het feit dat het voetballend beter moet en dat we deze pot nog lang niet gewonnen hebben.

We begonnen met 3 corners in de 2e helft. Helaas gaat er geen één van in. Hierna breekt een periode aan waarin we de wedstrijd op slot hadden moeten gooien. We krijgen 3 hele dikke kansen, maar helaas waren ze vandaag niet besteed aan Noah. En zoals het overal ter wereld dan gaat, gebeurde ook bij ons, Stedoco scoort! Direct daarna een uitbraak op rechts, Noah produceert een voorzet/schot. de bal komt bij Ramon. Zijn voorzet eindigt bij Jermy. 1-2!!

Dan wordt het even spannend. Stedoco breekt door, maar door goede redding van de witte panter belandt de bal niet in het doel. Stedoco probeert uit alle macht de 2-2 te maken. Tot opluchting van iedereen lukt dit niet. De scheids fluit af. De eindstand is 1-2.

Bij deze wil ik de meiden van Stedoco een compliment geven voor het goede spel wat zij spelen.

Volgende week Drechtstreek thuis. Zij moeten winnen om aan te sluiten bij ons.

Joshua