Wij zo goed, of zij zo slecht?

SV Meerkerk JO13-1JM

VVAC D2

Bryan Dekker (schot)
Assist: Luuk Cobben
Assist: Axel Baars
Bryan Dekker (schot)

D-pupillen zaterdag, D1, 3e klasse 3.8

7 november 2015 10:30

Piet Versluis

De slotfase van de competitie nadert, want vandaag stond alweer de 7e wedstrijd van de competitie op het programma. Na de lastige wedstrijd van vorige week namen we het vandaag op tegen het op papier zwakkere VVAC D2. Uit wonnen we zonder moeite met 10-0.

Onderschatting ligt dan op de loer en je gaat er vanuit dat de tegenstander er alles aan zal doen om het ons zo moeilijk mogelijk te maken. Echter was vandaag van beide geen sprake. De wedstrijd werd door ons op de goede manier benaderd en VVAC zag vooraf de figuurlijke en misschien ook wel de letterlijke bui al hangen. De 1-0 viel ook al na 30 seconde en de tegenstander was eigenlijk vanaf dat moment al K.O. . Wat volgde was een monsteruitslag van 19-0. Het antwoord op de titel van dit verslag zal een beetje van beide zijn. VVAC D2 had er erg weinig zin in vandaag en wij bleven ondanks de ruime voorsprong toch leuk voetballen met elkaar. Op een hier en daar verdwaald afstandschot van 35 meter en wat individueel te ver doorgevoerde acties na bleven we elkaar zoeken en vinden. Voor het doel keken we vaak nog een keer over de bal heen om te kijken of er een medespeler te bereiken was. Een compliment waard dus! Chris moest slechts één keer ingrijpen vandaag en deed dit goed, zo konden we ook weer een keer de '0' houden.

Komende week is voetbaltechnisch gezien een interessante. Woensdag oefenen we tegen Aswh D3, koploper in de o-12 competitie en hopelijk een ploeg met veel voetbal en dus een mooie uitdaging voor onze ploeg. Volgende week zaterdag spelen we de topper tegen nummer 2 de Alblas D2. Bij winst zijn we kampioen, de Alblas zal er echter alles aan doen om dat te voorkomen en dat belooft dus een lekkere pot te worden!