Goede wedstrijd!

Axel Baars (kopbal)

11 november 2015 19:30

Sjaak de Wild

Woensdagavond konden we ons opmaken voor een mooie avondwedstrijd. We oefenden tegen Aswh D3/o12, een ploeg die net als ons nog ongeslagen is in de competitie. Helaas kregen we dinsdag het bericht dat trouwe supporter en opa van Ties is overleden. Ondanks dat was Ties er woensdagavond gewoon bij. Nogmaals veel sterkte namens het hele team!

De spelers waren al vroeg op de avond op het voetbalveld te vinden en het team had er duidelijk zin in. Het blijft ook altijd iets extra's hebben zo'n avondwedstrijd. De spelers werden vooraf gewaarschuwd voor het  voetballende vermogen van de tegenstander en de enige manier om dat goed te bestrijden is ongelooflijk veel strijd te leveren en fel de duels aan te gaan, bovendien was dit een mooie oefening voor de wedstrijd van aanstaande zaterdag.

In de openingsfase van de wedstrijd werd duidelijk dat de tegenstander inderdaad over veel voetballend vermogen beschikte, maar ook wij kunnen een aardig balletje trappen. Het eerste gevaar was wel voor het doel van Chris, hij kon de doorgebroken buitenspeler afstoppen voordat hij gevaarlijk werd.

Daarna volgde een spannende strijd. De tegenstander probeerde op te bouwen en wij probeerden met elkaar druk te zetten en we gingen de duels goed aan. Hierdoor werden wij de bovenliggende partij en kregen wij ook de eerste kansen. Na een kwartier spelen wist Bryan met een goede pass Axel te bereiken en Axel scoorde uiteindelijk de 1-0. Vlak na deze goal kwamen we op een 2-0 voorsprong. Een goede actie van Bart werd gevolgd door een goede voorzet en Bryan wist knap binnen te koppen. Helaas kregen we de 2-1 ongelukkig tegen na een corner. We raakten echter niet van slag en bleven goed voetballen. Vooral Jente viel vandaag op door de vele goede verdedigende ingrepen. De tegenstander had hij in zijn zak en vaak leverde hij de bal weer netjes in bij een teamgenoot.

Milan wist de belangrijke 3-1 te scoren door een goede uithaal van buiten de 'zestien'. Het werd voor rust zelfs nog 4-1. Een mooie aanval werd afgerond door Bart, vooral de steekpass van Bryan met zijn mindere rechtse voet was erg mooi.

Na rust werd het spel van beide kanten iets slordiger. Dit resulteerde in meer balverlies. Het druk zetten hielden we wel goed vol en Aswh kon dus ook in de tweede helft niet lekker in het spel komen. Na 8 minuten spelen in de tweede helft was het Axel die onze voorsprong vergrootte. Opnieuw na een mooie assist van Bryan. Toen Bart even later de 6-1 binnen knalde was het definitief gespeeld. Toch deed Aswh nog iets terug toen wij achterin de bal een beetje knullig verspeelden. Het slotakkoord was echter voor ons. Na een heuse scrimmage voor de goal wist uiteindelijk Axel de 7-2 binnen te werken.

Al met al was het een leuke wedstrijd om te zien. Beide ploegen probeerden te voetballen en wij kwamen uiteindelijk als terechte winnaar uit de strijd