Op karakter!

D-pupillen, D1, Groep 9 3

5 december 2015 10:30

Michel Snoey

Na de walk-overs van afgelopen weken stond er vandaag een interessant duel op het programma. Vandaag speelden we namelijk in de 2e ronde van de beker tegen Woudrichem D1. Een ploeg die, net als ons, dit seizoen in de competitie geen wedstrijd verloren heeft. Een ploeg van formaat dus!

Iedereen was (net op tijd) op 't Hoog. De ploeg was compleet, alleen Raymond was deze dag druk met het lijmen van de laatste surprises en kon er dus niet bij zijn. Niet alleen voor de tegenstander werden de boys gewaarschuwd, ook de wind zou vandaag een bepalende factor zijn. Geprobeerd werd om de 1e helft met de wind mee te spelen om zo voor rust het verschil te kunnen maken, dit zou echter iets anders uitpakken.

Op het goede hoofdveld werd de toss gewonnen of verloren, hoe dan ook, Woudrichem wisselde van helft en dit betekende dus dat zij de 1e helft met de wind mee konden spelen en zij hadden dus hetzelfde plannetje als ons. De eerste kans was voor ons, goed doorjagen van Axel resulteerde in een goede kans. De hoek was echter te moeilijk en de bal eindigde in het zijnet. Daarna werd duidelijk waarom ook Woudrichem ongeslagen is. Aardige voetballers op het middenveld en goede buitenspelers, met de hulp van de wind werden deze buitenspelers makkelijk gevonden. Wij zaten nog in het standje Stedoco/Gjs en de duels werden vaker verloren dan gewonnen. We stonden dus vol onder druk. In de 3e minuut viel de 0-1 en tien minuten later stonden we zelfs met 3-0 achter. De goals gaven we veel te makkelijk weg en we waren duidelijk even van slag.

Zaak was om ons snel te herpakken en de schade niet nog verder te laten oplopen. Gelukkig gebeurde dit enigszins en kwamen we via Milan terug in de wedstrijd. Een kleine flipperkast voor de goal werd uiteindelijk door Milan met een goal bekroond. Voor rust bleef Woudrichem dreigender. Chris moest nog een aantal keren ingrijpen en gelukkig gaven we voor rust geen goals meer weg. Zelf kwamen we weer iets beter in het spel, maar veel kansen kregen wij niet. De rust werd uiteindelijk ingegaan met een 1-3 achterstand.

Tijdens de rust vertelden de spelers elkaar even de waarheid, mooi om te zien en om te horen. Niet hard tegen elkaar, maar op een goede manier de boel op scherp zetten en met elkaar afspreken dat we kosten wat kost de opgelopen schade tijdens die eerste helft gaan herstellen. Luuk, die een ongelukkige eerste helft speelde, werd door zijn teamgenoten moed ingepraat. En tijdens de tweede helft zagen we weer de Luuk die we willen zien. Mooi!

De tweede helft een totaal andere wedstrijd. Met de wind in de rug gingen we op zoek naar de 2-3. De dreiging was er, maar de goals bleven nog even uit. Toch kwamen we na vijf minuten spelen weer helemaal terug in de wedstrijd. Bart gaf een goede voorzet en Bryan wist met rechts de bal binnen te schieten. Een stukje winnaarsmentaliteit werd getoond, want de bal werd door ons uit het netje gehaald en weer op de middenstip gelegd. Meerkerk ging door met aanvallen en Woudrichem kwam er nauwelijks meer uit. Op het middenveld werden de duels gewonnen en steeds vaker kon Bart over rechts weggestuurd worden. Ook Axel werd vaak gezocht en hij was het uiteindelijk die met een mooie voorzet Milan wist te bereiken, Milan kopte de bal goed op doel en de bal was niet houdbaar voor de keeper. 3-3 en nu door!

Na de 3-3 zakte we even wat weg en leek het even of we op adem moesten komen. Woudrichem kon weer vaker de gevaarlijke spelers voorin bereiken, maar kansen gaven we niet weg. Bart was dichtbij de 4-3, maar zijn schot spatte uiteen op de lat. Maar de 4-3 hing in de lucht en die 4-3 kwam er uiteindelijk ook. Na de zoveelste corner wist Bryan met een snoekduik de 4-3 binnen te werken. Zes minuten voor tijd beslisten wij de wedstrijd. Bart zette de motor weer aan en was op weg naar de goal. Axel was goed meegelopen en kreeg van Bart een niet te missen kans. De 5-3 was een feit en de wedstrijd was gespeeld. In het restant van de wedstrijd werd er niet meer gescoord en de vreugde na het laatste fluitsignaal was groot.

Van 0-3 naar 5-3, een echte teamprestatie en een heerlijke afsluiter van deze mooie eerste seizoenshelft. Een overwinning zoals deze voelt 10x lekkerder dan de overwinningen van afgelopen weken en hopelijk kunnen we na winterstop veel van zulke wedstrijden spelen. Voor ons begint de winterstop nu en de eerste verplichting wacht pas 29 december. We spelen dan in een mooie, maar loodzware poule tijdens het Chamions Cup toernooi in Gorinchem.