VERRE VAN VOLLEDIG VVGZ VERSLAAT SV MEERKERK

... (kopbal)
... (intikker)

19 januari 2016 20:00

SV Meerkerk oefende dinsdagavond op kunstgras tegen VVGZ in Zwijndrecht. De thuisploeg trad niet in de sterkste opstelling aan. Veel spelers, die in het veld stonden, komen normaliter uit in het tweede elftal, dat speelt in de reserve hoofdklasse.

Combinatiespel
De eerste helft liet SV Meerkerk de bal goed rond gaan. De thuisploeg slaagde er niet in om het goede combinatiespel van de geelzwarten te ontregelen. Het goede spel mondde uit in een 0-1 voorsprong bij de rust. Ruud Vink maakte het doelpunt in de 25e minuut. Aan de basis stond Theo van Zessen, die met een afgemeten voorzet vanaf de rechterflank Ruud in staat stelde te scoren. Drie minuten later was Ruud opnieuw dichtbij een treffer, toen hij uit een voorzet van Sander Vink vanaf de linker kant de bal snoeihard op de lat schoot.

Buitenkansje
In de tweede helft kwam SV Meerkerk slecht uit de startblokken. Mistasten in de verdediging zorgde ervoor dat VVGZ in de 47e minuut op gelijke hoogte kwam. Toch leek SV Meerkerk na tien minuten spelen in het tweede bedrijf weer orde op zaken te stellen. Een ongelukkige handsbal binnen de beruchte lijnen leidde tot een strafschop. Ruud Vink benutte het buitenkansje. In de 62e minuut wist de thuisploeg de stand opnieuw gelijk te trekken. Uit een corner kon ongehinderd worden binnen gekopt (2-2). Vier minuten later was het opnieuw raak. Dit keer een diepe bal, die over de verdediging heen stuitte en de spits van VVGZ in staat stelde om de 3-2 aan te tekenen. Het was tevens de eindstand.

Koffiedik kijken
Al met al een wedstrijd met twee verschillende helften, waarin SV Meerkerk in de eerste helft duidelijk liet zien klaar te zijn voor de hervatting van de competitie. Of het daar zaterdag al van komt blijft even koffiedik kijken. Al worden de weersvooruitzichten er wel steeds beter op, zodat op ’t Hoog mogelijk gewoon kan worden gevoetbald tegen Leerdam Sport ’55. Mocht dat niet het geval zijn dan oefent SV Meerkerk op het kunstgras in Giessen tegen WNC uit Waardenburg op een heden ten dag wat ongebruikelijk tijdstip (16:15 uur). Beetje nostalgie naar oude tijden toen we speelden bij de watertoren.

AdG

Opstelling SV Meerkerk
Klaas-Jan van Zessen; Koen Vermeer;, Kenny van Gent; Gert Jan Koekkoek; Gijsbert Bruijnes; Theo van Zessen; Sander Vink (Mechiel van Zessen 46e min); Dick Kooijman (Thijs van Klij 57e min); Ruud Vink (Sander Slomp 65e min); Youri van Blanken; Thomas Mulders