AANVALLEND STERK

Almkerk E1

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.18

13 februari 2016 8:45

Vandaag de tweede wedstrijd van de voorjaarscompetitie uit tegen Almkerk onder het genot van een heerlijk zonnetje en spelend op kunstgras. Thijs was bevangen door de griep en er dus niet bij. Martijn verdedigde het doel.

Onze mannen begonnen sterk aan de wedstrijd, dat was wel eens anders. De laatste wedstrijden kregen we steevast binnen de minuut een goal tegen. Zoals te doen gebruikelijk stond het ook vandaag verdedigend weer prima. Aanvallend was het wekelijks maar zo zo..... tot vandaag! De boys kregen kans op kans, alleen wilde de bal er helaas nog niet in. Dan krijg je toch zo'n naar gevoel, goed spelen en straks alsnog zonder punten het veld verlaten.
Wederom een aanval, nu via Wessel die op zijn beurt Daley met een mooie pass op pad stuurde richting de goal......boem 0-1. Daarna bleef het lange tijd zo. Veel kansen voor ons en gelukkig gaven we niets weg. Tot de 22e minuut aanbrak en Wessel en Daley het zelfde nog maar eens herhaalde. Voorzet Wessel en goal Daley.  Ook de 0-3 werd op identieke wijze voorbereid door Wessel en afgemaakt door Daley. Dit was tevens de ruststand.

In de tweede helft eigenlijk hetzelfde spelbeeld, hoewel Almkerk meer en meer aandrong en ook verdiend een doelpunt kreeg. Met een stand van 1-3 kwam de spanning toch weer terug.
Gelukkig maakten wij de 1-4 door een schot van Wessel, die na 3 assists ook zelf wel eens wilde scoren. Direct vanaf de aftrap van Almkerk veroverden wij de bal en scoorde Daley zijn 4e!! van deze ochtend beheerst.
Toen braken er toch een aantal vervelende minuten aan. De organisatie die zo goed stond, leek even weg. Binnen enkele minuten was de stand ineens 3-5. Toch weer even billen knijpen. Tot dat Jeremy in de laatste minuut de 3-6 binnen lepende. Zeer fraaie goal en de terechte overwinning was een feit. De zo fel begeerde 3 punten waren voor ons.

Vandaag een schitterend spelende E1 gezien dat als team opereerde. Rust aan de bal, overzicht, aanvallend sterk en voor anderen het vuile werk willen opknappen. Vooral in aanvallend opzicht was het een verademing. Zoals wij allen weten staat het bij deze groep verdedigend prima, met Cesco en Jayden achterin, geassisteerd door Jesse dan wel Jens. Dat blok staat goed. Alleen, als we voorin geen goals maken, blijft het heel moeilijk wedstrijden te winnen. Om vanuit deze overwinning toch 2 spelers uit te lichten, verdienen Wessel en Daley een groot compliment. Prachtig samenspel en zeer fraaie assists en goals gezien. Daar kunnen wij allen van genieten, dacht ik zo.
Maar feit blijft, uiteindelijk komt deze overwinning iedereen toe, het harde werken eindelijk beloond.

Deze overwinning smaakt naar meer.

Volgende week zaterdag is er geen competitie voor de E1. Zaterdag 27 februari mogen we weer de wei in, thuis tegen LRC E2 om 08.45 uur. Maar eerst nog maar even genieten!

HJ