GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN

Sleeuwijk E2

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.18

7 mei 2016 8:30

Na 2 weken geen competitie gespeeld te hebben, mochten de mannen van de E1 vandaag weer de wei in. De "vroegopindewei" wedstrijd uit tegen Sleeuwijk. Onder het genot van een heerlijk zonnetje, hadden de mannen er goede zin in. Gosse ontbrak op het wedstrijdformulier. Bjorn Gouw kwam als keeper de gelederen versterken.

Onze E1 begon ijzersterk aan de wedstrijd. De zijkanten werden goed benut, Veel beweging en elke verloren bal werd direct weer terug heroverd. Dit resulteerde al vrij snel in een doelpunt, gescoord door Daley, die vandaag zeer sterk speelde. Ook de 0-2 en de 0-3 vielen vrij snel. Jeremy en opnieuw Daley maakten de goals.  In de 11 minuut wist Jeremy opnieuw het net te vinden, stand 0-4. Wiskundigen onder ons wisten, als we zo bleven voetballen, de uitslag iets van 0-26 zou worden.

Maar helaas stokte de machine na de 0-4. Een aantal oogden wat vermoeid. Het spel werd er niet beter op en Sleeuwijk kwam hierdoor terug in de wedstrijd. Uiteindelijk gingen we wel met 0-4 de rust in.
Thijs haakte in de rust af, voelde zich niet lekker. De rest werd nog maar eens op scherp gezet, want zoals zo vaak, is de tweede helft vaak van mindere kwaliteit. En goals maken is in deze fase van de competitie heel belangrijk. Dus doorgaan op dezelfde voet als de eerste 10 minuten was dan ook onze dringende boodschap.

Toch kwam Meerkerk niet goed uit de startblokken. Dit resulteerde in de 31e minuut in een tegengoal, stand 1-4. Gelukkig deden Jeremy en kort daarna Wessel weer iets aan de stand in ons voordeel door de 1-5 en 1-6 te maken. Daarna zakte Meerkerk nog iets verder weg. Sleeuwijk wist hier goed mee om te gaan, door de 2-6 en later de 3-6 voor hun rekening te nemen.
Jeremy zorgde er uiteindelijk voor dat het alsnog 3-7 werd. Dit was tevens de eindstand.

Helaas dus dat we ook vandaag niet bij machte waren een goede tweede helft op de mat te leggen. Teveel jongens speelden onder hun kunnen. Een zeer goeie eerste helft en een zeer matige tweede helft. Het is helaas niet anders.

Komende woensdag mogen we nog één keer de wei in, uit tegen GJS om 19.00 uur. Als we met 0-16 winnen, zijn we kampioen. Dit lijkt een utopie, maar........

Tot woensdag.

HJ