DIT SMAAKT NAAR MEER

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.18

12 maart 2016 8:45

Ahmet Dickici

Fantastisch voetbalweer vandaag. Rond het vriespunt, heerlijk zonnetje en een goed gevoel, wat kan je nog meer wensen. Hooguit dat het goede gevoel vooraf ook tot uiting komt in de wedstrijd. Vandaag zijn we op volle sterkte, geen blessures. Mooi om te zien dat alle boys er van doordrongen zijn dat we met iets moois bezig zijn. Goed voetbal, mooie goals en niet onbelangrijk, winstpartijen. Jeremy verdedigde vandaag als aanvoerder het doel en zoals gemeld, verder geen personele problemen.
Over naar de wedstrijd......

We begonnen moeizaam aan de wedstrijd. Veel slappe ballen, geen beweging, waardoor het voetbal er niet fraai uit zag. Nergens konden we de bal kwijt. Elke aanval strandde in handen van de keeper of in de voeten van onze tegenstander. Echte kansen werden er niet gecreeerd.  Daar tegenover kreeg GJS ook geen enkele kans, want die werden door onze verdedigers vakkundig om zeep geholpen. En zo kabbelde de wedstijd voort. Tot afgrijzen van de leiding. Er moet wel gezegd worden dat wij voortdurend in de aanval waren en GJS er weinig tegenover stelde. Tot de 14e minuut.
Ineens een uitval van GJS, onze verdediging was even ontrafeld en er lag ruimte. Veel ruimte. Een speler van GJS twijfelde geen moment en schoot de bal van grote afstand over onze keeper heen. En zo sta je ineens tegen de verhouding met 0-1 achter. Wordt het zo'n dag...... Het vervolg van de eerste helft was niets anders dan hier boven geschetst. De 0-1 achterstand was tevens de ruststand.

Het mooiste van deze ochtend moet nog komen en dat was de rust. En dan gaat het niet zozeer over de rust opzich, maar over datgene wat zich in de kleedkamer afspeelde.
Er heerste een gevoel van: "we gaan hier toch niet verliezen vandaag".  Henry, als vervanger van Ferry nam het woord, aangevuld door ondergetekende en na dit betoog waren de boys er van doordrongen dat verliezen vandaag geen optie was. En met dat gevoel gingen we de tweede helft in.

De tweede helft begonnen de boys beduidend beter. Scherper in de duels, veel meer beweging en eindelijk werden er echte kansen gecreeerd. Wat veel rust gaf was onze verdediging. Stabiel en zo degelijk als een huis. Duidelijk was dat er in ieder geval geen goals meer weggegeven zouden worden.  In de 30e minuut eindelijk de zo verdiende aansluitingstreffer, gescoord door Daley. Het gevoel overheerste dat we de punten in huis zouden houden. De vraag was alleen wanneer er meer goals zouden vallen. Echt uitgespeelde kansen waren er niet, want GJS verdedigde sterk en hun keeper was een klasbak.

In de 42e minuut dan eindelijk de verdiende voorsprong. Goal van de voet van Martijn. Een corner ging hieraan vooraf en Martijn was er als de kippen bij om de afvallende bal in het doel te schieten. Hierna duurde het toch weer vrij lang voordat de score uitgebouwd werd. Wessel gooide de wedstrijd op het slot door in de 49e minuut de bal achter de keeper te schieten. Deze 3-1 was tevens de eindstand.

De grote winst die vandaag gehaald werd, was de mentale weerbaarheid. Deze werd duidelijk op de proef gesteld. Maar terugkomen van een achterstand is de grootste winst die onze E1 geboekt heeft. Als matige wedstrijden uiteindelijk ook worden omgezet van een achterstand in een overwinning, waar eindig dit dan.....?!

Komende zaterdag dé wedstrijd thuis tegen Herovina. Uit verloren we en om bovenin mee te blijven draaien is alleen de winst wat telt. Dus komt allen om onze E1 aan te moedigen. We zien u graag om 08.45 uur langs de lijn....!!

HJ