IJZERSTERKE WEDSTRIJD

GJS E3

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.18

11 mei 2016 19:00

De laatste wedstrijd van deze voorjaarscompetitie moest gewonnen worden met 0-16 om aanspraak te maken op de eerste plaats en dus het kampioenschap. Een hele uitdaging, zeker met deze warmte. Maar gezien het goede spel van de laatste weken, lagen er kansen. Hoewel, onze boys spelen vaak sterk in de eerste 25 minuten, maar in de tweede helft is daar vaak bitter weinig van over.
Jesse verdedigde vandaag ons doel. Thijs was tijdens de warming-up al bevangen door de hitte en verliet misselijk het veld.

In tegenstelling tot de vorige wedstrijden begon Meerkerk niet sterk. Ik vermoed dat de zenuwen parten speelde. Het duurde dan ook even voordat we de score wisten te openen. In de 7e minuut was het raak, een splijtende pass van Martijn werd verzilverd door Jeremy. Een minuut later net andersom, een pass van Jeremy werd beheerst afgerond door Martijn. Stand 0-2.
Daarna bleef het lang zo. Dat kwam misschien ook door het vele wisselen, maar de warmte liet het bij sommigen niet toe lang te spelen. Pas in de 17e minuut wist Daley de score te verhogen naar 0-3 door er een fantastische solo uit te persen. De 0-4 viel een minuut later. Martijn was net iets sneller bij de bal dan de keeper, omspeelde hem en scoorde zijn tweede.  Dit was tevens de ruststand.

De kleedkamer werd niet opgezocht, iedereen bleef lekker op het veld en GJS zorgde er voor dat het drinken ook op het veld gebracht werd.

Voor de verandering begon Meerkerk nu eens wel sterk aan de 2e helft. Jemery maakte al vrij snel de 0-5 op aangeven van Martijn. Ook zorgde Jeremy voor de 0-6 door alert te reageren op een afvallende bal van de keeper na een hard schot van Martijn.
In de 39e minuut scoorde Daley zijn tweede wederom op aangeven van Martijn.  En in de 42e minuut deed dat zelfde duo dat nog eens dunnetjes over.  Daley scoorde de 0-8 na een assist van Martijn. Martijn was vandaag de koning van de assist.
Een minuut later dan toch een tegentreffer. Na een corner werd de bal met de hand geroerd, kwam stil te liggen voor de spits van GJS die de bal voor het intikken had. Daarmee kwam de stand op 1-8.
Daley zorgde er voor dat de 1-9 op het scorebord kwam te staan na een pass van Wessel deze keer. Een ware hattrick van Daley. In de 46e minuut viel de 1-10 na een schot van Wessel die nog werd gekeerd door de keeper, maar Jeremy was er als de kippen bij door de bal achter de keeper te plaatsen. De 1-11 was een fraaie. Een vrije trap aan de rechterkant van het veld werd door Jeremy fraai in de uiterste hoek gekruld.

De 1-11 was tevens de eindstand en betekende dus dat we geen kampioen zijn geworden. Het was ook een utopie te denken dat we wel eventjes 16x zouden scoren, maar uiteindelijk kwamen we toch dichtbij. Voorin waren we sterk en scoorden we makkelijk. Met de lopende mensen Wessel en Martijn die voor aanvoer naar Daley en Jeremy moesten zorgen. En niet te vergeten onze verdediging, Cesco en Jayden vandaag onpasseerbaar. Om maar te zwijgen van onze loopwonders op het middenveld Jens en Gosse. Wat zouden we zijn zonder hen?  Ook Jesse deed het heel goed als keeper. Heel druk had jij het niet, maar hij snapte heel goed, dat als hij de bal had deze als een hazenwind naar voren getrapt moest worden. En zijn uittrappen waren top!

Hiermee komt het seizoen van de E1 ten einde, nog wel 2 toernooitjes. We kunnen terug kijken op een ijzersterke 2e seizoenshelft. Uiteindelijk maar 1x verloren, van de uiteindelijke kampioen.  We hebben teveel wedstrijden gehad waarin we de eerste helft heel goed speelden en een zeer matige tweede helft op de mat legden. Maar goed, dat zijn de leermomenten, waar we vandaag in ieder geval een basis hebben gelegd voor het volgende seizoen.

Wij allen kunnen oprecht trots zijn op deze geleverde prestatie.  Een diepe buiging voor de manschappen is dan ook wel op zijn plaats. En niet te vergeten de trainers Noah en Ferry, Zij zijn verantwoordelijk voor het behalen van deze geweldige prestatie en goede ontwikkeling van de E1 als groep. En mijn rol? Ach, ik type een stukje, meld wie de wastas heeft, breng de ouders op de hoogte van de nodige informatie, probeer de jongens mentaal wat bij te brengen en ondersteun Noah en Ferry daar waar nodig. Zo met elkaar hebben we het toch leuk gehad en fraaie wedstrijden op de mat gelegd.

Zaterdag mogen we lekker weer de wei in om een toernooi te spelen bij LRC. Zullen we die beker dan maar ff pakken?

Tot zaterdag.

HJ