SV Meerkerk MO17-1 - SC Everstein MB1

6 juni 2016 19:00

G. Radstaat

He, he ....

Daar was ie dan, de eerste wedstrijd van de nieuwe MB1.
Op een mooie warme zomerse avond in Meerkerk.

De MB1 speelde in de nieuwe samenstelling voor het nieuwe seizoen 2016-2017.
Dat wil zeggen dat de MB1 van afgelopen jaar aangevuld worden met een aantal aanstormende talenten van de MD1.
We hadden helaas ook te maken met een afmelding van Johanneke en de opzegging van Michelle. (Maar Michelle weet niet dat ze bij het begin van het nieuwe seizoen er gewoon weer bij is .... ;) ) Nicole speelde haar laatste wedstrijd omdat zij aangegeven heeft te gaan stoppen. (Maar ook Nicole weet nog niet dat zij er bij het begin ook gewoon weer aanwezig is .... ;)  )

Nou dan het verslag van de wedstrijd:

Na overleg met de trainer van Everstein werd besloten om ipv 2 x 40 minuten de wedstrijd op te delen in 3 x 25 minuten. En dat kwam maar goed uit ook, door de hitte was een extra pauze van harte welkom !!

Het eerste deel was duidelijk voor ons; er werd gestreden voor iedere meter en bij vlagen werd er goed voetbal gespeeld. De bal ging van voet naar voet en ook werd er goed gecommuniceerd in het veld. Dit resulteerde in een verdiende 2-0 voorsprong.

Het tweede deel was duidelijk voor Everstein, door de vele wissels waren we de draad een beetje kwijt. Dit resulteerde in een 2-3 achterstand.

Het derde deel leverde een licht voordeel op voor ons. Eerst kwamen we nog met 2-4 achter. Maar toen stroopten de meiden nog een keer de mouwen op. Dit resulteerde in de 3-4 en later  de verdiende  gelijkmaker in de laatste minuut: 4-4.

Het was niet altijd even goed maar de strijd en de instelling maakten heel veel goed !!

Deze wedsrijd is een mooie basis om na de zomerstop op voort te borduren.
Ik kijk er nu al naar uit :)

M.v.g. JoHnW

John Weijts