Meerkerk oefent in en tegen Woudenberg

vv Woudenberg 1

13 augustus 2016 14:30

Vandaag staat een oefenwedstrijd tegen  eersteklasser Woudenberg op het programma. Een mooie gelegenheid voor de technische staf om te kijken hoe  ver het elftal is in de voorbereiding.  Vooraf was bepaald dat Gert Jan Koekkoek, Sander Vink en Ruud Vink maximaal een halve wedstrijd zouden spelen. Timothy  Cathalina ontbreekt nog steeds.

Meerkerk begint redelijk, de wedstrijd is onder controle zonder dat er sprake is van een groot overwicht. Ondanks het goede begin is de eerste mogelijkheid voor  Woudenberg.  David Versluis heeft het in de aanvangsfase even moeilijk door een  lichte blessure. Zijn directe tegenstander weet éénmaal aan zijn aandacht te ontsnappen en geeft een harde voorzet. Deze voorzet wordt gelukkig naast geschoten.

Na ruim een kwartier voetballen komt Meerkerk op voorsprong. Niet voor de eerste keer in deze oefenperiode weten de nieuwkomers Wilmar van Bruggen en Bart Koomans elkaar goed te vinden.  In dit geval weet Wilmar van de achterlijn een prima voorzet te geven en Bart staat op precies de goede plaats om af te ronden. Een mooi uitgespeeld doelpunt betekent dus 0 – 1. Bart Koomans valt ook op doordat hij in de aanvangsfase tweemaal de bal afpakt van Woudenbergse verdedigers die de bal willen rondspelen.  Van deze twee balveroveringen weet Meerkerk niet optimaal te profiteren. Op het middenveld worden wel veel duels  gewonnen zodat balbezit van het in geel-zwart gehulde Woudenberg nooit lang duurt.  Na ruim een half uur voetballen wordt Floren Streefkerk met een diepe bal weggestuurd door Gert Jan Koekkoek. Er volgt een dubieus vlag- en fluitsignaal. Floren zou buitenspel hebben gestaan, of dit werkelijk zo was zal nooit geheel duidelijk worden.

Toch wordt het een paar minuten later alsnog 0 – 2. Na een foutje in de verdediging bij Woudenberg komt Wilmar van Bruggen in balbezit. Weer laat Wilmar zien dat hij dit soort geschenkjes op waarde weet te waarderen. Hij legt 2 tegenstanders in de luren en laat schijnbaar zonder moeite het doelpunt aantekenen.

In de rust komen Sander Vink, Jacco van Zessen en Mechiel van Zessen in de plaats van Gert Jan Koekkoek, David Versluis en Dick Kooijman. Ook de thuisclub had veel  gewisseld, al  met al zou de tweede helft een totaal ander spelbeeld te zien geven dan het eerste bedrijf.  Vrijwel steeds zijn de Meerkerkers een stapje te laat, het lijkt erop op Woudenberg met een speler meer op het veld staat. Na een klein uur wordt Theo van Zessen veel te moeilijk aangespeeld. Dit leidt tot balverlies en tot het aansluitingsdoelpunt voor Woudenberg, 1-2 dus.

De trainer van Woudenberg wisselt nog maar eens 5 spelers gelijktijdig. Hierdoor heeft de thuisploeg ook nog fittere spelers op het veld staan.  Theo de Boon brengt Ruud Vink voor Bart Koomans. Met nog een minuut of 20 te gaan lijkt Meerkerk met veel moeite toch weer wat grip op de wedstrijd te krijgen, de mogelijikheden voor de thuisploeg worden minder talrijk.

Juist als iedereen zich lijkt te hebben neergelegd bij een 1 – 2 eindstand krijgt Meerkerk een directe vrije trap op zaker 25 meter van het doel na een overtreding op Youri van Blanken. Sander Vink weet deze vrije trap met veel  effect en voldoende vaart binnen te schieten.

Zo werd het dus uiteindelijk 1 – 3, trainer Theo de Boon heeft nog 3 bekerwedstrijden om aan het elftal te sleutelen voor de competitie begint.

Volgende week zaterdag speelt Meerkerk de eerste bekerwedstrijd uit  tegen het zondagelftal van Unitas, de aanvang is om 17.00 uur.

K.O.