Grote nederlaag voor Meerkerk tegen LRC

Mannen, 1, Groep 1 0050

23 augustus 2016 20:00

Bleek, G.W. van

Dinsdagavond speelde Meerkerk de 2e wedstrijd in het kader van de districtsbeker uit tegen LRC Leerdam. Vooraf was al duidelijk dat dit een zware kluif zou worden voor de geel-zwarten, LRC degradeerde afgelopen seizoen uit de hoofdklasse naar de 1e klasse. De ploeg is dan ook de favoriet in deze groep zeker na de winst afgelopen zaterdag tegen Spirit.

De beginperiode van de wedstrijd werd ontsierd door een aantal pittige overtredingen van beide kanten. Aan Meerkerkse zijde werd Gert Jan Koekkoek getracteerd op een gele kaart kort daarna moest scheidsrechter van Bleek ook een LRC speler met geel bestraffen. De scheidsrechter nam zich daarna voor om het de rest van de wedstrijd kort te houden. LRC spits Ansu Camara kwam nog goed weg toen hij na een minuut of 20 voetballen binnen het doelgebied doorliep op Meerkerk doelman Wilco den Tuinder.  Voor deze overtreding zou een kaart zeker op zijn plaats zijn geweest maar scheidsrechter van Bleek beoordeelde dit niet als een zware overtreding, wat het wel degelijk was. Wilco probeerde het nog even, maar moest zich een aantal minuten later alsnog laten vervangen door Klaas Jan van Zessen. Juist in de periode waarin Wilco geblesseerd in het doel stond viel het 1e doelpunt van LRC. Een voorzet werd door Koen Vermeer foutief beoordeeld, Koen werkte de bal in het eigen doel.

Sneu om op deze manier op achterstand te komen, de Leerdamse voorsprong was natuurlijk wel dik verdiend. Het veldoverwicht werd eigenlijk alleen maar groter, Meerkerk kwam op de Leerdamse helft nauwelijks aan voetballen toe en al helemaal niet aan kansen.

Kort voor rust werd het nog erger. Furkan Cetin probeert op het Meerkerkse doel te schieten, eigenlijk een mislukte poging. De bal wordt echter van richting veranderd zodat Klaas Jan kansloos is, dus de ruststand wordt 2-0.

Na de rust speelt Wilmar van Bruggen voor Youri van Blanken. Wilmar probeert  af en toe de bal wat langer in Meerkerks bezit te houden, het kwaliteitsverschil met onze Leerdamse tegenstanders blijft duidelijk.  LRC leek niet al te veel haast te maken en Meerkerk begreep dat een niet al te grote nederlaag  het maximaal haalbare resultaat zou zijn. Deze situatie duurt  tot een minuut of 10 voor het eind. Mounir el  Ouazizi geeft voor  vanaf links  en de bal wordt hard ingeschoten door Akram Chentouf.

Dit zou nog niet het laatste doelpunt zijn, een paar minuten voor tijd maakt Thijs van Klij hands bij een Leerdamse voorzet. Scheidsrechter van Bleek kan niet anders dan naar de stip wijzen. Spits  Ansu Camara schiet de penalty binnen en bepaald daarmee de eindstand op 4-0. Al met al een teleurstellende avond voor het elftal van Theo de Boon.

Zaterdag krijgt Meerkerk nog één kans om te oefenen voor de competitie begint. Spirit is zaterdag de tegenstander op het Hoog, aanvang is om 14.30 uur.

K.O.